El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya ha atorgat l'any 2009 un total de 144.351,34 euros a diverses associacions de comerços i ajuntaments de la comarca del Bages. Un total de 14 associacions, vuit ajuntaments i un consorci de la comarca s'han pogut beneficiar dels incentius econòmics concedits en el marc del Pla de dinamització del comerç urbà per al 2009. Aquest ha estat el primer exercici en el qual tot el procés complet de l'assessorament i la tramitació s'ha fet des dels Serveis Territorials de la Catalunya Central.
El Pla de dinamització del comerç urbà, dotat amb un pressupost d'11,6 milions d'euros per a tot el país, està concebut per consolidar i potenciar un model de comerç basat en l'equilibri, tant entre formats comercials com entre empreses de manera que garanteixin una oferta variada i singular, dinàmica i competitiva.
Els ajuts al comerç local formen part dels programes col·lectius de cooperació empresarial i territorial i tenen per objectiu portar a terme estudis de millora de l'oferta comercial, desenvolupar projectes comercials i projectes de noves tecnologies de la informació i la comunicació pel comerç local així com accions de promoció i campanyes de comunicació.
D'entre els ajuts atorgats a les associacions de comerciants i ajuntaments, 13 projectes s'han aprovat per desenvolupar accions de dinamització comercial de caràcter singular (Artés, Balsareny, carrer Barcelona de Manresa, Calders, Callús, Consorci del Moianès, l'Estany, Moià, Monistrol de Calders, Monistrol de Montserrat, Navarcles, Sant Joan de Vilatorrada i Santa Maria d’Oló). Vuit projectes més s'adrecen al comerç de proximitat en zones urbanes amb una concentració comercial mitjana, reduïda o dispersa (Cardona, Moià, Navàs, Sallent, Sant Fruitós de Bages, Santpedor, Sant Vicenç de Castellet i Súria), mentre que un projecte s'engloba dins el programa de comerç de ciutat per dinamitzar accions d'atractivitat comercial i promoció de l'oferta comercial (Manresa).
El Pla de dinamització del comerç urbà, dotat amb un pressupost d'11,6 milions d'euros per a tot el país, està concebut per consolidar i potenciar un model de comerç basat en l'equilibri, tant entre formats comercials com entre empreses de manera que garanteixin una oferta variada i singular, dinàmica i competitiva.
Els ajuts al comerç local formen part dels programes col·lectius de cooperació empresarial i territorial i tenen per objectiu portar a terme estudis de millora de l'oferta comercial, desenvolupar projectes comercials i projectes de noves tecnologies de la informació i la comunicació pel comerç local així com accions de promoció i campanyes de comunicació.
D'entre els ajuts atorgats a les associacions de comerciants i ajuntaments, 13 projectes s'han aprovat per desenvolupar accions de dinamització comercial de caràcter singular (Artés, Balsareny, carrer Barcelona de Manresa, Calders, Callús, Consorci del Moianès, l'Estany, Moià, Monistrol de Calders, Monistrol de Montserrat, Navarcles, Sant Joan de Vilatorrada i Santa Maria d’Oló). Vuit projectes més s'adrecen al comerç de proximitat en zones urbanes amb una concentració comercial mitjana, reduïda o dispersa (Cardona, Moià, Navàs, Sallent, Sant Fruitós de Bages, Santpedor, Sant Vicenç de Castellet i Súria), mentre que un projecte s'engloba dins el programa de comerç de ciutat per dinamitzar accions d'atractivitat comercial i promoció de l'oferta comercial (Manresa).