Llobet invertirà 3,2 milions en una nova central d'elaboració, recerca i distribució de frescos

La nova planta estarà ubicada a pocs metres de la seu central del grup, crearà una vintena de llocs de treball directes, aglutinarà totes les empreses de producció i distribució al major del grup, a més de crear una cuina central i ampliar l'actual sala blanca

Publicat el 01 de juny de 2017 a les 14:47
Actualitzat el 01 de juny de 2017 a les 14:55
El bagenc Grup Llobet fa un pas decisiu per consolidar-se com a referent de l'elaboració pròpia i la venda de productes frescos al major entre el sector de la distribució a Catalunya. Ho fa emprenent una de les inversions més importants de la seva història: unes noves i modernes instal·lacions que serviran per concentrar totes les empreses del grup orientades al major i a l'elaboració pròpia, a més de crear la cuina central del grup. També servirà per ampliar l'actual sala blanca dedicada a la recerca i el desenvolupament de productes saludables per mitjà de l'equip d'experts en nutrició i gastronomia de Ca l'Arpellot.

En un any, i després d'una inversió de 3,2 milions d'euros, entraran en funcionament les innovadores instal·lacions al polígon La Serreta (Sant Fruitós de Bages), en uns terrenys ja adquirits de prop d'una hectària. En paral·lel, Grup Llobet mantindrà l'actual seu central, a pocs metres dels nous terrenys. Allà hi continuaran havent les oficines centrals i tindrà més espai des d'on centrar-se en la distribució per a la seva quarantena de botigues, així com la seu de Llobet Regals, un dels líders estatals en la comercialització de lots d'empresa i paneres de Nadal.
 

El director general del grup, Ignasi Llobet. Foto: GLlobet

L'aposta de les noves instal·lacions de Grup Llobet és especialment rellevant per a Alven, la firma d'embotits i elaborats càrnics propietat de la família Llobet Vendrell, que actualment té l'obrador a Sant Joan de Vilatorrada. Alven canviarà d'instal·lacions enmig d'un pla d'expansió i un ambiciós projecte d'R+D+i orientat a l'alimentació saludable, que culminarà amb l'elaboració d'embotits completament exempts de qualsevol additiu (clean label) i amb una fitxa nutricional millorada. Alhora, Supercarns, dedicada a la carn fresca, situarà en aquesta nova nau una moderna sala d'especejament i maduració de carns amb l'actual compromís de distribuir el producte de màxima proximitat, procedent d'explotacions ramaderes de menys de 30 quilòmetres de distància.

A banda de la producció d'Alven i Supercarns, des de les noves instal·lacions hi operaran les marques agrupades sota el paraigües de Superfresc, la firma de distribució de productes frescos al major: a més de Supercarns, hi treballaran Superfruits i Superpeix. Superfruits es troba en un gran moment de forma després de la integració d'una important empresa especialitzada de la Catalunya central i de tota la seva cartera de clients. Mentrestant, Superpeix és la divisió de més recent creació, i respon a la clara voluntat del grup de garantir un servei el màxim d'integral possible als seus clients minoristes. Sense anar més lluny, Superpeix garanteix el peix fresc sortit directament de la llotja de Barcelona.

Finalment, la inversió pensa de forma molt especial en l'orientació de Grup Llobet a l'alimentació saludable i a la recerca en nous productes propis i noves formes d'elaborar els aliments. Ca l'Arpellot, la primera cadena de botigues saludables a Catalunya, hi tindrà la seva sala blanca per a la creació, desenvolupament i preparació de productes d'elaboració pròpia, en alguns casos amb la col·laboració de centres de recerca i sota la direcció i coordinació del seu equip de professionals especialitzats en nutrició i gastronomia.

De fet, fa un temps que Grup Llobet té integrat un equip professional que vetlla per la creació d'aliments 100% saludables i amb marca pròpia, entre els quals en destaca la nutricionista Aina Llobet i el xef Didac Pintó Planas. 

En definitiva, i per mitjà d'un projecte que contempla la creació d'una vintena de nous llocs de treball directes i una desena d'indirectes, amb aquest nou projecte Grup Llobet diferencia clarament les dues orientacions comercials (a consumidors finals i al major), reforça la seva aposta per una producció pròpia de valor afegit i potencia la seva aposta per la recerca. Alhora, Grup Llobet es reivindica com una de les firmes de referència a Catalunya, que aposta pel territori i es compromet a millorar la vida de les persones que, com a clientes i clients, confien en els seus serveis i en els seus productes.