Tanca de cop el centre de depilació Ideal del Carrefour, deixant enganxats treballadors i clients

Usuaris que havien fet aportacions per tractaments de llarga durada veuen com tots els establiments de la marca han abaixat la persiana sense més informació

Publicat el 22 de desembre de 2023 a les 13:06
Actualitzat el 23 de desembre de 2023 a les 08:15
La cadena de centres d'estètica Centros Ideal, amb una quinzena d'establiments a Catalunya i més a tot l'Estat, i amb presència al vestíbul del Carrefour de Manresa, ha tancat portes de forma sobtada aquest dimarts sense donar cap informació i ha deixat treballadors sense pagar i ha enganxat clients que havien avançat el pagament de tractaments de llarga durada.

Alguns dels clients amb els que ha pogut contactar NacióManresa havien fet aportacions de més de 1.500 euros per un calendari tractaments de depilació que oferia la cadena Ideal. Segons denuncien, a més de tancar tots els establiments, l'empresa no respon les trucades telefòniques ni els correus electrònics, de manera que es troben en una situació d'indefensió total.

El mateix passa amb els treballadors que, en el millor dels casos, tenen pendent de cobrar el salari del mes de desembre fins an la data de tancament.
 

Recomanacions de l'Oficina de Consum del Bages

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages (OCIC) ha elaborat tot un seguit de recomanacions per a les persones afectades pel tancament sobtat de l'establiment d'estètica Centros Ideal a Manresa, especialitzat en la depilació làser aquest dimarts. L'OCIC té constància del tancament d'aquesta cadena de centres a Catalunya i a tot l'Estat, que ha deixat un nombre important de clients sense servei, i per això ha publicat algunes recomanacions.

Si s'ha finançat el tractament amb un crèdit al consum, ofert pel mateix centre i vinculat a la prestació del servei:
  • Enviar la reclamació per correu certificat o burofax, o de manera que en quedi constància, a l'adreça postal del centre d'estètica Centros Ideal que prestava el servei.
  • Si l'empresa no respon satisfactòriament en el termini d'un mes, cal traslladar la reclamació a l'entitat financera, informant del tancament de l'activitat i sol·licitant tant la paralització de l'emissió de rebuts, com la devolució de la part del finançament pagat que correspon a la part del servei encara no prestat.
  • Si l'entitat financera no dona una resposta satisfactòria en el termini d'un mes, cal que dirigir-se al Servei Públic de Consum per presentar la reclamació contra l'entitat financera. La via de resolució serà la mediació de consum.

Si s'ha pagat amb targeta de crèdit:
  • Contactar amb l'entitat financera per informar-se de la possibilitat d'anul·lar els càrrecs.
  • Si el banc no anul·la els càrrecs, cal enviar una reclamació per correu certificat o burofax a l'adreça postal del centre d'estètica Centros Ideal que prestava el servei.
  • Si l'empresa no respon satisfactòriament en el termini d'un mes, cal adreçar-se a la via judicial. Si l'import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no caldrà advocat ni procurador.

Si s'ha pagat en efectiu o amb un crèdit personal, és a dir, un crèdit no associat al finançament del tractament:
  • Cal enviar la reclamació per correu certificat o burofax a l'adreça postal del centre d'estètica Centros Ideal que prestava el servei.
  • Si l'empresa no respon satisfactòriament en el termini d'un mes, cal adreçar-se a la via judicial. Si l'import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no caldrà advocat ni procurador.

Si l'empresa sol·licita el concurs de creditors, l'Oficina de Consum del Bages oferirà més informació.