Xavier Rubio i Belén Rodríguez. Foto: ICV
El candidat a l'alcaldia de Manresa, acompanyat de la número 7 de la candidatura, la jove Belén Rodríguez, ha presentat, davant del Taller d'Art de les Escodines, les propostes de proximitat per als més joves. Pels ecosocialistes, la formació i l'educació, com a drets fonamentals i bàsics que són, han de ser tractats per les institucions públiques com un dels pilars per construir la societat.
"Necessitem impulsar els equipaments que permetin als joves desenvolupar les seves disciplines. Això ha de servir, a més a més, per aprofitar i rehabilitar espais que actualment no estan aprofitats", ha remarcat Rubio. Un dels exemples d'equipament reformat és el Taller d'Art del barri de les Escodines, on s'hi concentren, actualment, joves artistes del món de la pintura i el grafisme. "Pensem que a més de potenciar una escola i unes institucions formatives que transmetin els valors que volem per Manresa, les polítiques municipals també han d'enfortir i impulsar el prestigi de l'associacionisme que forma i educa", ha explicat l'alcaldable.
Per ICV-EUiA és bàsic el suport i la promoció dels espais de creació jove, de forma que la joventut de la ciutat tingui al seu abast la possibilitat de desenvolupar les seves inquietuds creatives o culturals. "Ja sigui musical, impulsant bucs d'assaig; artística, amb les aules taller, o bé la creació de ciberespais per treballar amb les noves tecnologies, són exemples de promoció d'espais per als més joves", ha afirmat Rubio. "A la vegada, però, cal elaborar campanyes informatives que donin a conèixer aquests espais de creació i integrar-los en les dinàmiques dels barris", ha finalitzat Rubio.
Rubio: «La formació i l'educació són peces clau per al projecte autònom dels joves»
Política
ICV-EUiA aposta per l'elaboració de les eines de promoció i per l'ampliació dels equipaments que ajudin a la joventut a poder fer "un pas endavant"
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
12 de maig de 2011 a
les 17:52
Et pot interessar
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
