Xavier Rubio i Belén Rodríguez. Foto: ICV
El candidat a l'alcaldia de Manresa, acompanyat de la número 7 de la candidatura, la jove Belén Rodríguez, ha presentat, davant del Taller d'Art de les Escodines, les propostes de proximitat per als més joves. Pels ecosocialistes, la formació i l'educació, com a drets fonamentals i bàsics que són, han de ser tractats per les institucions públiques com un dels pilars per construir la societat.
"Necessitem impulsar els equipaments que permetin als joves desenvolupar les seves disciplines. Això ha de servir, a més a més, per aprofitar i rehabilitar espais que actualment no estan aprofitats", ha remarcat Rubio. Un dels exemples d'equipament reformat és el Taller d'Art del barri de les Escodines, on s'hi concentren, actualment, joves artistes del món de la pintura i el grafisme. "Pensem que a més de potenciar una escola i unes institucions formatives que transmetin els valors que volem per Manresa, les polítiques municipals també han d'enfortir i impulsar el prestigi de l'associacionisme que forma i educa", ha explicat l'alcaldable.
Per ICV-EUiA és bàsic el suport i la promoció dels espais de creació jove, de forma que la joventut de la ciutat tingui al seu abast la possibilitat de desenvolupar les seves inquietuds creatives o culturals. "Ja sigui musical, impulsant bucs d'assaig; artística, amb les aules taller, o bé la creació de ciberespais per treballar amb les noves tecnologies, són exemples de promoció d'espais per als més joves", ha afirmat Rubio. "A la vegada, però, cal elaborar campanyes informatives que donin a conèixer aquests espais de creació i integrar-los en les dinàmiques dels barris", ha finalitzat Rubio.
Rubio: «La formació i l'educació són peces clau per al projecte autònom dels joves»
ICV-EUiA aposta per l'elaboració de les eines de promoció i per l'ampliació dels equipaments que ajudin a la joventut a poder fer "un pas endavant"
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
12 de maig de 2011 a
les 17:52
Et pot interessar
-
Política
Santpedor reclama 46.000 euros a Ampans per incompliments en el servei de recollida de residus
-
Política
ERC reivindica la feina feta perquè el nou CAP de Sant Fruitós sigui una realitat
-
Política
Junts acusa el govern de Manresa de no aclarir el destí del cartró reciclat
-
Política
FGC licita l'estudi informatiu del perllongament de la línia R5 més enllà de Manresa
-
Política
La macroenquesta pel dret a l'habitatge i els salaris manté un degoteig constant a Manresa
-
Política
«Viure ens costa la vida»: neix una campanya que planteja la vaga general pel salari i l'habitatge
