Des de gener de 2018, el telèfon 112 ha rebut un total de 232 trucades avisant de persones que caminaven pel voral de vies ràpides a les Comarques Centrals, al Bages principalment la C-16 i la C-25, autovies on és prohibit anar a peu. Aquests avisos, a més a més, s'han produït en la major part de les ocasions en hores de nit o matinada, amb un increment notable els darrers mesos. En el mateix període s'han registrat 24 atropellaments.
Des dels Mossos d'Esquadra es vol recordar que, a banda d'estar prohibit i poder er denunciable, circular a peu per autovies és molt perillós per propi infractor, ja que els vehicles circulen a alta velocitat, i també pels conductors i ocupants dels vehicles. En cas d'avaria o accident, es recorda que cal posar-se elements reflectants i situar-se fora de la via mentre s'espera el suport en carretera.
Denúncia per caminar a la C-25
En aquesta línia, els mossos van denunciar administrativament, el passat dia 20 de gener, un home per caminar per la C-25 a l'altura de Sant Fruitós de Bages. A quarts de set del matí del passat diumenge es van rebre diverses trucades al telèfon d'emergències 112 que informaven que hi havia una persona caminant pel voral de la carretera C-25, a l'altura del punt quilomètric 140, dins el terme municipal de Sant Fruitós de Bages. A més, la persona no portava cap element reflectant ni lluminós.
Quan els agents el van localitzar, el van traslladar fora de la via i el van denunciar administrativament per caminar per una autovia.
En els últims mesos hi han hagut diversos incidents amb persones que caminen de matinada per la C-25 i C-16. Aquest fet constitueix una infracció administrativa, a més de posar en greu perill la pròpia vida, ja que la persona pot acabar atropellada.
Per tant, des dels Mossos d'Esquadra es recorda que s'ha d'evitar caminar pels vorals de les vies ràpides, sobretot en condicions de visibilitat reduïda. En cas de necessitat s'ha de fer amb elements reflectants i si és possible fora de la calçada de la carretera.
Catalunya Central: 232 avisos en un any per persones que caminaven per vies ràpides
Societat
El passat 20 de gener, la policia catalana va denunciar un home que ho feia per la C-25, a l'altura de Sant Fruitós de Bages
ARA A PORTADA
-
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova Pere Fontanals
-
Economia CGT Sallent i ASB fan piquets als escorxadors del Bages per denunciar els ERTO Pere Fontanals
Publicat el
24 de gener de 2019 a
les 13:19
Actualitzat el
24 de gener de 2019 a les
13:50
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Divina Pastora quedarà tallat durant cinc dies per les obres d'asfaltatge
-
Societat
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Societat
Sant Fruitós patirà dos dies de talls de trànsit per treballs en línies elèctriques
-
Societat
La font ornamental de colors de Pineda de Bages adapta els horaris per combinar joc i decoració
-
Societat
Per tercer any consecutiu s'anella un poll d'aufrany a Sant Llorenç del Munt i l'Obac
-
Societat
Tall puntual aquest dimarts al Saclosa i Cardenal Lluch per acabar les obres
