Dimarts vinent, dia 20 de desembre, es constituirà la comissió promotora de la campanya Defensem l'Escola en Català a Manresa. L'acte tindrà lloc al centre cívic Selves i Carner (carrer de Bernat Oller, 14-16), a les 8 del vespre.
A la reunió hi han estat convidats els 561 voluntaris i voluntàries manresans que s'havien inscrit a la pàgina web www.escolaencatala.cat per a recollir signatures. La destinació dels plecs de signatures serà el Parlament de Catalunya, on, si tot va bé, es debatrà i s'aprovarà una llei que blindi el català com a única llengua vehicular de l'ensenyament.
La iniciativa de la campanya Defensem l'Escola en Català va néixer arran de les diverses sentències judicials que posaven en risc el sistema anomenat d'immersió lingüística a les escoles del Principat. Gràcies a aquest sistema d'immersió, des dels anys 80 del segle passat tots els alumnes de les escoles i instituts catalans han rebut l'ensenyament en català.
Tanmateix, d'ençà de la sentència contrària a l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, l'any 2010, alguns col·lectius molt minoritaris, atiats pels partits i mitjans nacionalistes espanyols, han burxat insistentment per posar fi a aquesta sistema lingüístic consolidat i reintroduir l'espanyol com a llengua vehicular de l'ensenyament.
Els promotors de la campanya Defensem l'Escola en Català entenem que l'única manera de frenar aquesta involució lingüística és una llei que blindi el català contra aquests atacs. Però som conscients que si el Parlament de Catalunya ha d'aprovar aquesta llei, la proposició hi ha d'arribar acompanyada de centenars de milers de signatures.
Tan bon punt es va obrir, la web www.escolaencatala.cat va rebre milers d'adhesions. Inscriure's en aquesta web equival a oferir-se voluntari per a recollir signatures. En aquest moment, només al Bages, hi ha més de 1.400 voluntaris. Darrerament, a la nostra comarca s'han constituït ja les comissions promotores de Súria, Cabrianes i Callús.
La convocatòria dels 561 voluntaris i voluntàries de Manresa per engegar la campanya a la ciutat té una significació especial i ha de servir per a acabar d'impulsar el moviment a tota la comarca.
Defensem l'Escola en Català arriba a Manresa
Societat
El proper dimarts es constituirà la comissió promotora local
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
18 de desembre de 2011 a
les 10:33
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
