David Valls té 57 anys i, durant 20, va treballar com a alt executiu d'una multinacional petroliera. Això li va permetre guanyar molts diners i viure amb tot tipus de luxe, però no era feliç. "Era un executiu molt agressiu i això va estar a punt de provocar-me un veritable col·lapse. Algú que m'estima molt em va fer veure que potser era bo parar i vaig fer un recés a Montserrat. A partir d'aquí va començar tot", ha assegurat en una entrevista a l'ACN.
Valls ha adoptat el nom de Pau com a religiós i ha deixat enrere la seva vida d'alt directiu per dedicar-se a la pregària. Després de 10 anys preparant-se, primer com a postulant i després com a novici, aquest diumenge signarà el seu compromís definitiu amb la comunitat benedictina de Montserrat. Fa 4 anys que aquesta comunitat no incorpora un monjo nou.
Casat pel civil i sense fills. David Valls treballava en una multinacional petroliera com a alt directiu. Tal com defineix ell mateix, era un "executiu agressiu", i això el va dur a fer coses de les que no se sent orgullós. "Quan te n'adones que la gent que està al teu voltant no són feliços i creus que pots estar fent mal a algú, això s'ha d'aturar", ha explicat.
A punt "d'un veritable col·lapse", una amiga no creient li va recomanar fer un recés a Montserrat i, a partir d'aquí, va sorgir la seva relació d'enamorament". "No va ser d'un dia per l'altre. Va ser un procés", ha explicat.
Després de passar per l'hostatgeria de Montserrat, va decidir deixar la seva feina a Madrid i iniciar el postulantat i, més tard, el noviciat. Per fer-ho, va fer el "vot de pobresa" de tal manera que ha hagut de desfer-se de tots els seus béns. "He decidit fer aquest pas per ser feliç. Només això ho explica", ha assegurat.
L'acceptació de la família
David Valls, el monjo Pau Valls, va néixer al barri de Sants-la Bordeta de Barcelona, al si d'una família catòlica. Els seus pares van morir coneixent el canvi que havia decidit fer, i ho van acceptar. Dins de la seva família, assegura, "hi ha qui ho ha acceptat millor que d'altres, però tots volen venir a Montserrat". "Amb això ja ho tinc tot", ha dit.
Sota la regla de Sant Benet, 'Ora et Labora', Valls es desperta cada dia a les cinc del matí. Segueix totes les pregàries i feines religioses i treballa. Entre les feines que més li agraden, presenta un programa de música folk, titulat 'Pelegrins de les ones', que s'emet a Montserrat Ràdio.
El pròxim diumenge, coincidint amb la Solemnitat de la Pentecosta, en la missa conventual, Pau signarà el seu compromís definitiu amb la comunitat benedictina i confirmarà els seus vots definitius a la Regla de Sant Benet. Després, el pare abat Josep Maria Soler li entregarà la cogulla i el llibre d'oracions, i rebrà l'abraçada de cadascun dels monjos del monestir com a símbol d'unió i acollida a la comunitat. Fa 4 anys que aquesta comunitat, formada per una seixantena de monjos, no n'incorpora un de nou.
D'executiu «agressiu» a monjo de Montserrat: «Guanyava molts diners, però no era feliç»
Societat
David Valls signarà diumenge el seu compromís definitiu amb la comunitat benedictina
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
06 de juny de 2019 a
les 14:53
Actualitzat el
06 de juny de 2019 a les
14:58
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
