
Ja ningú no posa en dubte el canvi climàtic. Foto: Getty
El canvi climàtic ja és innegable. Estem canviant el planeta, i ho fem a una velocitat massa ràpida. El món sembla que reacciona... Tard? Sens dubte.
De tota manera, aquest dilluns 3 d'agost, Barack Obama va presentar el seu Pla d'Energia Neta amb l'objectiu de reduir les emissions de diòxid de carboni de les centrals elèctriques de tot Estats Units. En un discurs a la Casa Blanca, Obama destava que el canvi climàtic és un desafiament per a la seguretat Nacional i la pitjor amenaça per a les generacions futures. "Només tenim una casa, un planeta. No hi ha Pla B".
Aquest és el vídeo que ha presentat:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uYXyYFzP4Lc[/youtube]
A Catalunya, el Govern va aprovar el 28 de juliol, la creació del Programa voluntari de compensació d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle.
Una eina que pretén ajudar als agents socials i econòmics del territori a desenvolupar projectes de reducció d'emissions. Els sectors més sensibles seran el de l'energia, el transport i l'agricultura. La primera convocatòria de projectes es farà a la tardor.
Ho seguirem.