Cuina sense pares és un programa del Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona basat en una pàgina web que pretén fomentar una alimentació saludable entre els joves i els anima a cuinar. Per contribuir a la difusi ó d'aquest web, s'ofereixen els "Tallers de cuina sense pares" als municipis de la província de Barcelona que s'hi vulguin adscriure.
Manresa cada any hi participa i la Unitat de Sanitat de l'Ajuntament ofereix els tallers als joves d'entre 14 i 18 anys de diferents col·lectius i entitats de la ciutat. Enguany s'han realitzat tres tallers amb participants del nucli antic-Creu Roja i del casal La Kampana.
Aquest web recull propostes de menús setmanals de diferents plats per dinar i sopar, amb receptes fàcils, ràpides, saludables i econòmiques, i idees d'esmorzars i berenars. Es tracta de tallers de cuina en directe dinamitzats per una dietista on els joves cuinen un menú complert de tres plats, senzills d'elaborar (es couen al microones) i nutricionalment equilibrats.
Els i les joves participen en tot el procés d'elaboració, aprenent a manipular higiènicament els aliments, a tallar correctament els ingredients i a elaborar una recepta, aportant idees per la presentació dels plats. A tots se'ls obsequia amb un receptari i un davantal per que s'animin a cuinar a casa.
Pel menú d'enguany s'ha escollit l'amanida de cigrons de primer plat, lluç amb verdures i patates de segon i piruletes de fruita i xocolata de postres. Aquest menú s'ha adaptat a cada grup i s'han tingut en compte les preferències per motius de religió i d'al·lèrgies o intoleràncies alimentàries.
Joves del nucli antic, Creu Roja i La Kampana participen en els tallers de «Cuina sense pares»
Societat
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
22 de juny de 2018 a
les 12:52
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
