Després de la darrera de les set assemblees obertes que ha organitzat durant tot el procés d'elaboració del POUM, la CUP ha fet públic que s'abstindrà en la votació de l'aprovació provisional del Pla d'ordenació (POUM), que es farà el proper dijous al ple municipal. La formació rupturista, que en les dues primeres votacions va votar favorablement al pla, considera ara que el document s'ha allunyat, en algunes qüestions, del que havien defensat des del començament.
La CUP ha recordat que en el mandat anterior es va involucrar molt en la redacció del POUM, i l'equip redactor va fer seves algunes de les propostes cupaires. La nova aritmètica municipal sorgida de les eleccions del 2015 ha fet que la CUP no sigui imprescindible per a l'aprovació provisional del POUM, al mateix temps que ha col·locat ERC (que en les dues primeres votacions s'havia abstingut) al nucli del projecte. Segons Gemma Tomàs, regidora de la CUP, «això fa que el POUM que vam defensar al començament, el que ens sentíem com a nostre, ja no existeixi. En conseqüència, el més lògic és que no hi votem favorablement. Per contra, el PSC i ERC, que han vist com el pla s'anava convertint en seu, és lògic que ara el votin a favor».
Segons la CUP, més enllà dels temes concrets que han canviat durant el procés, el més important és la concepció general del document; "bàsicament, es tracta d'una qüestió de confiança. El POUM del mandat anterior ens el sentíem nostre, i estàvem convençudes que es tiraria endavant en els termes que nosaltres consideràvem necessaris. El POUM que s'aprovarà dijous és una altra cosa, i no creiem que les nostres aportacions, tot i mantenir-se en bona part, siguin centrals en el projecte de ciutat que defensa l'actual govern CDC-ERC".
Pel que fa als aspectes tècnics, la CUP creu que el POUM no ha tingut prou en compte algunes aportacions referents al Nucli Antic, com la delimitació d'unes àrees de conservació i rehabilitació (que es recull al pla però sense aprofundir-hi). Tampoc comparteix la poca ambició a l'hora de reduir els pisos buits, una tasca que s'allarga durant tot el període de vigència del pla tot i que la CUP creu que caldria un pla de xoc molt més ambiciós per als primers anys. La CUP tampoc no està satisfeta amb com s'ha acabat redactant el futur de l'eix Carrerretera de Vic-Carretera Cardona, que en els primers documents era una de les principals aportacions del POUM (en bona part a instàncies de la CUP) i que ara ha quedat desdibuixat. Altres aspectes que no agraden a la CUP són el tractament de la zona dels Trullols, la poca incidència del pla a l'hora de modular el creixement de la ciutat (no es condiciona prou la construcció de nous sectors a l'ocupació de la ciutat consolidada), el tractament de l'habitatge de protecció oficial o la signatura de convenis que la CUP considera poc beneficiosos per a la ciutat, com el de l'Alcoholera o el del Parc Tecnològic. Finalment, la CUP també ha trobat a faltar perspectiva feminista a l'hora d'elaborar tot el document, que s'ha limitat a un esment a la memòria final.
Tot i aquestes divergències, la CUP creu que el nou POUM és sensiblement millor que el planejament actual, i incorpora algunes de les demandes històriques de la formació, que van ser adoptades en la primera fase de redacció del pla, com ara la limitació del creixement de la ciutat, el blindatge de l'Anella Verda, la consolidació d'una mobilitat més sostenible o la delimitació d'itineraris a peu i en bici i de zones centrals als diferents barris de la ciutat. Per tot plegat, la CUP no votarà en contra del document, i per tant l'assemblea oberta de dilluns va optar per l'abstenció.
La CUP s'abstindrà, finalment, en l'aprovació provisional del POUM de Manresa
Societat
La formació rupturista, que en les dues primeres votacions va votar favorablement al pla, considera ara que el document s'ha allunyat, en algunes qüestions, del que havien defensat des del començament
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
28 de març de 2017 a
les 10:29
Actualitzat el
28 de març de 2017 a les
14:04
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
