La Generalitat de Catalunya disposa de 810 habitatges socials al Bages, dels quals 350 habitatges són a Manresa. Així ho ha detallat la consellera de Drets Socials, Violant Cervera, en una resposta per escrit a la diputada d'En Comú Podem Susanna Segovia. Tot el parc d'habitatges públics de la Generalitat és "íntegrament de lloguer", i la voluntat és que continuï aquest tipus de règim "independentment de les qualificacions", afegeix la consellera.
El municipi on hi ha més parc públic de lloguer de la Generalitat és Barcelona (2.343), seguida de L'Hospitalet de Llobregat (929), Terrassa (697), Badalona (494), Sabadell (476) i Manresa (350). També destaquen el Prat de Llobregat (317), Vic (306), Mataró (241), Granollers (230) o Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú (200).
Per demarcacions, l'administració catalana ha revelat que té 11.815 pisos a Barcelona, 2.037 a Tarragona, 1.715 a Girona i 1.357 a Lleida. En total, doncs, són 16.924 habitatges a tot Catalunya.
Al Bages, després de Manresa s'hi troba Sallent, amb 94 habitatges, Callús, amb 83, El Pont de Vilomara i Rocafort, amb 44, Súria, amb 34, Monistrol de Montserrat, amb 32, Cardona, amb 29, Sant Vicenç de Castellet, amb 27, Sant Joan de Vilatorrada, amb 26, Navàs, amb 24, Santpedor, amb 23, Avinyó, amb 20, Navarcles, amb 14, Balsareny, amb 5, Sant Fruitós de Bages, amb 3, Castellbell i el Vilar, amb 1, i Talamanca, amb 1. Al Moianès, la Generalitat no hi té cap habitatge.
Per municipis, a les comarques gironines el nombre més alt d'habitatges socials és a Girona (286), seguida de Figueres (268) i Salt (181). A Lleida, la capital concentra la meitat dels pisos socials (638), seguida de Mollerussa (163) i Tàrrega (73). A la demarcació de Tarragona, incloent les Terres de l'Ebre, les poblacions amb més parc públic d'habitatge social són Tarragona (762), Reus (397), Constantí (127), Amposta (115), el Vendrell (72) i Tortosa (33).
La Generalitat disposa de 810 habitatges socials al Bages
Societat
El parc públic d'habitatge de l'administració catalana és "íntegrament de lloguer" i la voluntat és que segueixi així, segons la consellera de Drets Socials, Violant Cervera
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Ventura explora la força de la paraula i la tradició literària catalana amb «Dimonis» ACN
-
Contingut patrocinat La Fira Mediterrània de Manresa ja batega al ritme de l'arrel i la participació Redacció
-
Cultura i Mitjans Els Brodas Bros fusionen la dansa urbana amb la cultura popular a la Fira Mediterrània ACN
-
-
Contingut patrocinat Un estudi presentat a la Fira Mediterrània reclama més suport municipal a la creació cultural Pere Fontanals
Publicat el
27 de juliol de 2021 a
les 17:26
Actualitzat el
27 de juliol de 2021 a les
21:09
Et pot interessar
-
Societat
Una setantena de persones protesten a Manresa contra FGC per la seva relació amb ICL
-
Societat
Manresa convoca els professionals de les escoles bressol a «De mestres a mestres»
-
Societat
Els alumnes del Guillem Catà de Manresa també es mobilitzen contra la supressió d'excursions
-
Societat
Domènec Casas es jubila després de 45 anys a Protocol de l'Ajuntament de Manresa
-
Societat
L'Ateneu Popular La Sèquia recupera el menjador comunitari per cuinar i dinar plegats
-
Societat
Neus Orriols desisteix de fer el gegant en memòria de Carles Vilajosana
