La Plaça Sant Domènec de Manresa serà l'escenari, aquest dissabte 7 de maig, de la celebració del Dia Internacional de Creu Roja i Mitja Lluna Roja. L'objectiu de la festa és donar a conèixer a la ciutadania la tasca que fa aquesta entitat, sensibilitzar la població sobre els reptes humanitaris a què s'enfronta la societat actual i fer visible la tasca que duen a terme els voluntaris. De fet, durant l'acte -que començarà a les cinc de la tarda i preveu acabar-se a les vuit del vespre- s'intentarà captar més voluntaris a través de la campanya #NecessitemGentComTu #JuntsFemMés.
A més, el Dia Mundial coincideix enguany amb la commemoració del 150è aniversari del Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, que va néixer l'any 1863 per iniciativa del suís Henry Dunant.
Què és la Mitja Lluna Roja?
Quan el creador de Creu Roja, Henry Dunant, va engendrar el projecte humanitari va decidir que la bandera que el representaria seria la d'una creu vermella en un fons blanc, que va sorgir d'invertir els colors de la bandera suïssa. Tot i així, els països musulmans es prenien l'ensenya com un símbol religiós que representava el cristianisme. És per això que des de l'entitat es va decidir dissenyar una altra bandera, amb una mitja lluna vermella, per poder actuar lliurement als països islàmics.
Manresa celebrarà el Dia Internacional de la Creu Roja amb una gran festa
Societat
Serà aquest dissabte a la tarda i l'entitat donarà a conèixer la tasca que ha fet durant els seus anys de vida
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
04 de maig de 2016 a
les 10:00
Actualitzat el
04 de maig de 2016 a les
10:03
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
