Més de cent infants i adolescents, passen l'estiu amb la Creu Roja

Societat

Publicat el 20 d’agost de 2015 a les 09:26
Actualitzat el 20 d’agost de 2015 a les 09:42

Grup d'infants que van passar quatre dies de colònies a Mura. Foto: Creu Roja


Més de cent infants i adolescents han participat a les activitats d'estiu que Creu Roja ha organitzat a Manresa durant aquestes vacances escolars. Es tracta d'activitats adreçades especialment a infants en situació de vulnerabilitat, però en el cas de la Ludoteca Ludugurus també estan obertes a la població infantil en general, El gruix principal de les activitats d'estiu s'ha realitzat durant el mes de juliol, i es reprendran a finals d'agost (al projecte JNA).

Durant l'estiu s'aprofita que els infants no van a l'escola per oferir-los més activitats i de tot tipus que durant el curs no es poden realitzar. Les activitats estan adaptades a cada grup d'edat com poden ser esports, jocs d'aigua, piscina, tallers, etc.

El primer a destacar és que per primer cop aquest estiu els tres projectes -Casal-Ot, Ludoteca Ludugurus i Joves Nucli Antic- han organitzat activitats en comú per tal d'unir esforços i millorar l'atenció als infants. La primera activitat conjunta va ser l'elaboració d'una samarreta per als infants i voluntaris del projecte.

Una de les activitats més exitoses han estat els dos tallers que s'han fet per primera vegada a la Biblioteca de l'Ateneu les Bases amb màxima ocupació, més de 25 infants per taller. S'ha anat a Sant Benet de Bages a fer el taller de tastaolletes on els infants van aprendre a fer esferificacions, i excursions a la piscina, a la platja i a la Selva de l'aventura. Al Telepizza, una voluntària de JNA, que hi treballa, va ajudar als infants a fer pizzes i se les van menjar. També hi han hagut tallers de karate, de circ, d'expressió i de percussió.

Per primer cop, també, i per celebrar el desè aniversari de JNA els adolescents, voluntaris i educadors del projecte han anat de colònies a l'Alberg els Caus de Mura quatre dies. Aquestes colònies, que tenien l'eix de la "Volta al món" han servit per poder gaudir d'uns dies esgotadors d'activitats per la natura, piscina, jocs de nit i molta convivència. Un punt fort de les colònies ha estat l'alimentació saludable. Cada dia s'ha esmorzat, dinat, berenat i sopat, productes de proximitat, amb molts productes verds i variats.

Suport alimentari per als infants en risc que participen a les activitats d'estiu

Creu Roja a Manresa, al llarg de tot l'any, posa en pràctica diversos projectes relacionats amb l'alimentació infantil per tal de donar suport alimentari als infants en risc: berenars i sopars al centre obert Casal-Ot, berenar – sopar per als adolescents de JNA, beques menjador, targetes precarregades, etc. Els infants i adolescents que han participat en aquestes activitats d'estiu, han gaudit d'un àpat diari saludable, complert i equilibrat.

Cal tenir en compte que els àpats distribuïts en el marc de les activitats es complementen amb altres projectes d'alimentació infantil al llarg de l'estiu, com són les targetes de prepagament, amb fons de la Creu Roja perquè les famílies amb fills i filles puguin comprar en comerços de la seva localitat. Al llarg d'aquest estiu, trenta-nou infants en risc es beneficien d'aquestes targetes de prepagament a Manresa. Les famílies acollides a aquesta ajuda reben consells de les nutricionistes de Creu Roja per realitzar una compra el màxim d'equilibrada i adequada per al bon desenvolupament dels infants. Aquests infants són els que al llarg de l'any tenen beca de menjador de Creu Roja a Manresa així com els infants del projecte Casal-ot que durant el curs sopen de dilluns a divendres en aquest centre obert.

A les famílies dels adolescents que al llarg de l'any fan un berenar-sopar cada dia al projecte, se'ls ha donat un kit d'alimentació familiar per cobrir el mes que el projecte està tancat. 

Campanya de recollida de material escolar

Els dies 4 i 5 de setembre Creu Roja repetirà la Campanya de Recollida de Material Escolar als centres comercials Carrefour de Manresa i Sant Fruitós de Bages. En aquesta setena edició es pretén arribar a més de 450 infants de les comarques del Bages i el Moianès.
Escull Manresa com la teva font preferida de Google