Tot i el vot particular d'una magistrada que sol·licitava 5 anys de presó als processats, l'Audiència de Barcelona ha imposat una condemna de 12 dies de localització permanent a Cristian Martín i Juan José Soriano per haver apallissat per motius xenòfobs i robat un "top manta" d'origen senegalès el passat octubre de 2009 a la plaça Espanya de Manresa.
Els processats, que feien front a una acusació de cinc i sis anys de presó, junt a una noia que ha quedat absolta, van increpar al "top manta" amb expressions clarament racistes i després li van propinar cops de puny i coces mentre l'amenaçaven amb una llençar-li una tanca d'obra. Tot plegat mostrant-li una navalla i una porra elèctrica desplegable. Després es van endur la motxilla on hi duia els CDs.
L'Audiència considera que els processats van actuar "guiats per un vil i execrable ànim racista i xenòfob", motiu pels que els absolt del delicte de robatori ja que considera que la seva "única i veritable intenció" era "l'agressió xenòfoba", com ho demostra "l'excessiva i salvatge violència mostrada".
SOS Racisme ha anunciat que recorrerà la sentència davant del Tribunal Suprem aprofitant els arguments expressats en el vot particular per la magistrada discordant.
Pena mínima pels agressors d'un «top manta» a Manresa
Dotze dies de localització permanent per pegar, picar amb els peus i furtar un "top manta" d'origen senegalès
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de desembre de 2010 a les 08:53
Et pot interessar
-
Societat El Geoparc de la Catalunya Central impulsa un procés participatiu amb docents per definir el seu Pla Estratègic Educatiu
-
Societat Afectacions de trànsit per la Festa de Tardor dels comerciants del carrer Barcelona
-
Societat L'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer celebra 25 anys amb un programa d'actes commemoratius
-
Societat Súria obre el termini per adjudicar dos pisos municipals en règim de lloguer
-
Societat Les obres per millorar la xarxa elèctrica a Pineda de Bages avancen segons el calendari previst
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Font dels Llops, aquest dijous