La junta de l'Associació de Familiars d'Alzheimer i altres demències del Bages, Berguedà, Moianès i Solsonès (AFABBS) ha nomenat Rosa Maria Ortega nova presidenta de l'entitat. La nova presidenta és actualment regidora d'Infants, Joves i Gent Gran a l'Ajuntament de Manresa i relleva en el càrrec Esther Espluga, presidenta els darrers mesos, que per motius professionals no ha pogut acabar el seu mandat. Espluga va succeir a Fina Rovira, qui va ser a la presidència durant 5 anys.
Fundada l'any 2000 l'AFABBS és un referent a la Catalunya Central de suport i orientació a familiars de malalts d'Alzheimer i altres demències. L'entitat treballa al costat de les persones que pateixen Alzheimer, i ajuda i acompanya també els seus familiars i cuidadors des de fa 22 anys. Té la seva seu al Centre Hospitalari de Manresa, on s'imparteixen diàriament sessions d'estimulació cognitiva per persones amb o sense diagnòstic de demència. Actualment dona servei a 68 usuaris, i compta amb un equip de 1 psicòloga i 2 terapeutes.
Rosa Maria Ortega, professora de música de secundària –en excedència degut a la seva tasca política actual- coneix bé la malaltia per vinculacions familiars. Les línies mestres de la seva presidència seran actualitzar el pla estratègic de l'entitat, consolidar, renovar i ampliar convenis amb diverses institucions i empreses mitjançant els quals es pretén millorar les prestacions als seus usuaris i també dur a terme noves dinàmiques de comunicació, internes i externes, que donin visibilitat i sensibilització vers l'Alzheimer i vers les tasques professionals d'ajut, suport i salut que realitza l'entitat.
Rosa Maria Ortega, nova presidenta de l'Associació de Familiars d'Alzheimer
Societat
Relleva en el càrrec Esther Espluga, presidenta els darrers mesos, que per motius professionals no ha pogut acabar el seu mandat
ARA A PORTADA
-
Política La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa Pere Fontanals
-
Societat Un poll d'aufrany és anellat per tercer any consecutiu a Sant Llorenç del Munt i l'Obac Pere Fontanals
-
Societat Mor el conductor d'un cotxe en sortir de la via a la C-37z a Manresa Neus Climent / Agències
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
Publicat el
18 d’octubre de 2022 a
les 18:14
Actualitzat el
18 d’octubre de 2022 a les
18:24
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós patirà dos dies de talls de trànsit per treballs en línies elèctriques
-
Societat
La font ornamental de colors de Pineda de Bages adapta els horaris per combinar joc i decoració
-
Societat
Tall puntual aquest dimarts al Saclosa i Cardenal Lluch per acabar les obres
-
Societat
Un segon premi de la Loteria Nacional deixa un bitllet premiat a Manresa
-
Societat
Cardona reclama a la Diputació una solució definitiva per a les obres de l'avinguda del Rastrillo
-
Societat
Manresa inicia dilluns l'asfaltatge d'onze punts de la ciutat
