Althaia ha confirmat aquest divendres que té 39 persones ingressades a Sant Joan de Déu que han donat positiu per coronavirus. Aquesta xifra significa un augment de 13 positius respecte de dijous, quan n'hi havia 26. A més d'aquests ingressos, hi ha una quarantena més de persones ingressades a l'hospital manresà a qui ja han fet les proves i que estan pendents de rebre el resultat.
Aquesta vuitantena d'ingressats, entre positius i pendents de resultat significa gairebé un 20% de la capacitat total de llits que té, en condicions normals, Sant Joan de Déu, que és de 419 hospitalitzacions d'aguts. S'ha de tenir en compte, però, que els ingressats que es troben pendents de resultat han d'estar totalment aïllats, o sigui, en habitacions per a ells sols. A aquesta ocupació cal sumar-hi la habitual per altres causes mèdiques. Malgrat aquest fet, des d'Althaia asseguren que s'han reestructurat les sales de l'hospital perquè es noti el mínim possible aquesta creixent ocupació de llits.
D'una forma molt més lleugera s'han incrementat els treballadors d'Althaia que es troben en aïllament domiciliari per haver estat en contacte directe amb malalts de coronavirus o per haver mostrat símptomes compatibles amb la infecció. Aquest divendres n'hi ha 106, 5 més que dijous, entre els quals 6 han donat positiu amb simptomatologia lleu.
Necessitat de mascaretes
Des d'Althaia s'insisteix en la necessitat urgent d'incorporar mascaretes del tipus FFP2 i FFP3 i bates impermeables després que el material que esperava rebre del Salut dijous, no arribés. La crida va dirigida al món de la indústria, ferreteries, sector sanitari i veterinari, i Sant Joan de Déu ja ha rebut 913 mascaretes d'alta protecció. Malgrat tot, Althaia renova la crida ja que és un material que s'ha de renovar constantment, per garantir la salut tant dels sanitaris com dels usuaris.
Althaia i Catsalut treballen per reorganitzar les visites i ajornar aquells serveis que no siguin d'urgència. A la feina pròpia de la pandèmia per coronavirus cal afegir-hi l'important número de sanitaris confinats, fet que fa baixar el número de professionals amb possibilitats de treballar. Per això també fan una crida a la responsabilitat en l'ús dels recursos sanitaris locals.
[noticiadiari]9/89435[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89646[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89632[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197179[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197894[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197155[/noticiadiari]
Sant Joan de Déu ja té 80 persones ingressades entre positius de coronavirus i pendents de resultat
El personal d'Althaia registra 106 treballadors aïllats a casa seva, entre els que hi ha 6 positius més
ARA A PORTADA
-
Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages» Pere Fontanals
-
-
Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027 Pere Fontanals
-
La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística Pere Fontanals
-
La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa Pere Fontanals

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 20 de març de 2020 a les 20:41
Actualitzat el 20 de març de 2020 a les 22:11
Et pot interessar
-
Societat Cloenda de la 8a edició del programa Universi+ a UManresa
-
Societat Pavimentació del carrer Cardenal Lluch i plaça Independència aquest dissabte
-
Societat Súria commemora per primera vegada el Dia Internacional de les Vídues amb una xerrada i un dinar de germanor
-
Societat Sant Fruitós obre 22 expedients durant el juny per abocaments i males pràctiques amb els residus
-
Societat La PAHC denuncia un desnonament imminent al Bloc 8 i exigeix a l'Ajuntament que l'expropiï
-
Societat L'Escola de Salut de Súria tanca la 4a edició amb més activitats i participació