Sant Joan lluita contra els rumors sobre la immigració

Dijous es farà una jornada al mercat en què es plantejaran preguntes a la ciutadania per fer-los reflexionar al voltant d'aquesta realitat

Publicat el 26 de març de 2014 a les 09:04
L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada lluita activament contra els rumors que s'estenen periòdicament entre la ciutadania sobre els suposats beneficis que rep la població immigrada. En el marc dels actes al voltant de la jornada del 21 de març, Dia internacional per a l'eliminació de la discriminació racial, la regidoria d'Acció Social i Salut de l'Ajuntament de Sant Joan ha programat tot un seguit d'actes. Dijous al matí es farà l'acció principal al carrer sota el nom Rumors de pedra, una activitat a la zona del mercat a través de la qual s'instal·larà un mur de cartró que plantejarà diferents qüestions relacionades amb la població d'origen estranger. L'Institut Diversitas protagonitzarà l'acció amb un grup de dinamitzadores que plantejaran les preguntes i ajudaran a crear debat per reflectir la realitat de la població immigrada. L'acció tindrà un final simbòlic, amb la destrucció del mur fent visible que es desmunten els rumors.
 
Pancarta i cartells
Durant els darrers dies s'ha penjat una pancarta a la façana de l'Ajuntament que serà visible fins divendres i s'han penjat cartells antirumors a l'edifici de l'Ajuntament i a Cal Gallifa que conviden a la reflexió. Els cartells plantegen un rumor relacionat amb la immigració que s'acompanya d'un argument que el desmenteix.
 
Exposició a la Biblioteca
En paral·lel, fins dijous es programa l'exposició Creixem convivint a la Biblioteca. És una mostra fotogràfica, fruit del treball conjunt de les tres escoles de primària, l'institut Quercus i les dues escoles d'adults del municipi (CMFPA i la Carme Karr del CP Lledoners), que es va realitzar durant el curs 2009-2010. L'exposició té per objectiu reflectir que ens fem grans en un context de diversitat que, a l'hora, ens fa créixer com a persones. 

Cartells 'antirumors'