UManresa – FUB posa en marxa aquest dimecres, 19 d'octubre, el cicle de conferències titulat L'estat del món: de la pau a la guerra. El fràgil equilibri de viure en societat. El cicle s'iniciarà amb la xerrada titulada Reptes globals en un món en conflicte i anirà a càrrec de Manuel Manonelles, director del Centre d'Estudis de Temes Contemporani, i es farà a 2/4 de 7 de la tarda, a la sala d'actes de la FUB2. Les conferències formen part del programa d'activitats transversals que organitza la UVic-UCC cada tardor i en el cas de les activitats a UManresa s'han organitzat amb la participació de l'Associació d'Amics de la UNESCO i amb la col·laboració de Metges Sense Fronteres i d'IS Global.
El cicle s'allargarà fins al 8 de febrer de 2023 i inclou tres conferències més. La segona serà el 24 de novembre, es titula El món del 2022 explicat en 10 guerres i anirà a càrrec de Josep Lluís Alay, director de l'Oficina del President Carles Puigdemont i professor d'història a la Universitat de Barcelona. L'impacte de la guerra en l'educació és el títol de la tercera de les xerrades, que es farà el 12 de desembre i que pronunciarà Nadia Ghulam, escriptora i activista afganesa. El cicle es clourà amb la conferència titulada Reptes globals de la salut del demà, que pronunciarà Rafel Vilasanjuan, director del laboratori d'idees de l'IS Global. Aquesta darrera xerrada es faré el 8 de febrer del 2023.
[h3]Un cicle transversal que la UVic-UCC programa cada tardor[/h3]
La UVic-UCC organitza, coincidint amb l'inici de cada curs, un programa d'activitats transversals que giren a l'entorn d'algun tema d'actualitat. En aquesta ocasió, el tema del cicle és De la Pau a la Guerra. O el fràgil equilibri de viure en societat. El programa inclou setze activitats entre les quals hi ha conferències, tallers, exposicions i activitats culturals. En les anteriors edicions, el cicle havia abordat temes com la crisi econòmica, la Covid, els objectius de desenvolupament sostenible, l'alimentació o el gènere.
UManresa inicia un cicle de conferències sobre l'equilibri entre la guerra i la pau
Societat
Els conferenciants del cicle seran Manuel Manonelles, Josep Lluís Alay, Nadia Ghulam i Rafael Vilasanjuan
ARA A PORTADA
-
Societat La PAHC Bages ocupa un bloc de la SAREB a Manresa abandonat des de fa més de deu anys Pere Fontanals
-
Societat Tot el que cal saber sobre la vaga de l'11-N: qui pot participar i com afecta el sou Neus Climent
-
-
Societat Santpedor adjudica per 1,35 milions les obres de la coberta de la Sala Cal Llovet Pere Fontanals
Publicat el
18 d’octubre de 2022 a
les 15:44
Et pot interessar
-
Societat
Creu Roja al Bages estrena la nova seu del carrer de Saclosa de Manresa
-
Societat
Manresa tancarà el Camí dels Corrals durant sis dies per estabilitzar el talús
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa tractarà un centenar de xiprers del cementiri i l'ermita del Guix
-
Societat
Pineda de Bages renova l'enllumenat públic amb una inversió de 232.798 euros
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada escull quatre projectes veïnals dels pressupostos participatius
-
Societat
No desdoblar la C-55 costaria més de 3.700 milions d'euros en vint anys, segons un estudi
