Aquesta setmana s'han iniciat dos cursos d'alfabetització a Navàs i Sant Fruitós de Bages dins del marc del Servei de Primera Acollida del Consell Comarcal del Bages, amb 35 persones inscrites. La formació consta de tres sessions a la setmana fins a finals de desembre, en les que les persones assistents aprenen alfabetització mitjançant lectoescriptura i els dona peu en el futur a poder seguir amb el pla de formació amb els cursos de llengua. De fet a finals de mes s'iniciaran dos cursos de català en aquestes mateixes poblacions, que són la continuació del nivell Bàsic 1 de Català iniciats la primavera del 2018 i hi participaran 37 persones.
Durant el 2017 es van inscriure al Servei de Primera Acollida 119 persones. Actualment hi ha més de 300 persones inscrites al Servei, la majoria d'elles participen o han participat en els mòduls formatius establerts, i més d'una vintena han completat la formació prevista. El conseller de l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania, Albert Marañón, ha explicat que "el Bages és actualment de les comarques amb major nombre de usuaris del Servei de Primera Acollida. Apostant i consolidant un servei de qualitat com aquest el que fem és seguir fomentant la igualtat, la cohesió social i l'autonomia personal de tots aquests veïns i veïnes".
El Servei de Primera Acollida inclou l'acompanyament, formació i certificació d'uns coneixements mínims per facilitar el fet de viure i treballar a Catalunya. Per tal de rebre els Certificats d'Acollida atorgats per la Generalitat, les persones sol·licitants han de completar tres mòduls formatius: un per aprendre català o alfabetització amb un mínim de 90 hores de formació, un altre mòdul sobre coneixements laborals amb una durada mínima de 15 hores i un tercer sobre coneixements de la societat catalana i de l'entorn amb un mínim de 15 hores.
Els ciutadans que realitzen aquests cursos obtenen eines inicials que faran més fàcil la seva inclusió, i els ajuda a l'hora de buscar feina o de fer valer la seva formació i experiència. A més el Certificat d'Acollida és útil en el processos d'estrangeria, com per exemple per a l'obtenció de l'Informe per a l'autorització d'arrelament, la renovació de l'autorització de residència temporal, l'adquisició de la nacionalitat per residència i l'accés al mercat de treball. A més, aquesta formació suposa una molt bona oportunitat per conèixer la llengua del nostre territori i fomentar la cohesió social i la participació.
Els darrers anys ha augmentat l'arribada de persones provinents de països estrangers a la comarca. El 2017 el Bages comptava amb 17.798 veïns i veïnes estrangeres empadronades als 30 municipis. Els professionals del Consell Comarcal expliquen que amb aquesta tendència creixent els serveis d'acollida es fan encara més necessaris, i exhorten als ajuntaments a implicar-se per oferir una millor atenció al conjunt de la ciutadania.
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
21 de setembre de 2018 a
les 15:09
Actualitzat el
21 de setembre de 2018 a les
15:15
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
