Amb el pas dels anys, el consum de mitjans de comunicació –per informar-se, per entretenir-se, etc.– per part dels menors d’edat es torna més digital i, en conseqüència, esdevé més solitari. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi recent en què s’analitzen els hàbits dels nens i els adolescents i on també s’explica que els pares tendeixen a deixar les seves tauletes tàctils als més petits i que, a partir dels 12 anys, els nois ja utilitzen els seus smartphones. Seus, de la seva propietat.
Segons afegeixen els tècnics de la consultora que ha elaborat aquest complet informe, la multinacional Nielsen, els infants veuen moltes hores de televisió al costat d'altres membres de la família. Però quan l'edat dels usuaris augmenta, aquests es van decantant per internet, una plataforma que és menys compatible amb la companyia, sobretot, si és adulta.
Les xarxes socials són clarament el servei favorit del públic més jove. A més, nou de cada deu enquestats per a aquest treball asseguren que igualment veuen vídeos en línia en els seus telèfons intel·ligents. En definitiva, es tracta d'uns costums i unes preferències que estan d'acord amb el procés de maduració de la personalitat. Ara caldria saber si la mentalitat de l’entorn d’aquests adolescents està en consonància amb el que necessiten per evolucionar degudament. Els regals que portaran demà els Reis Mags ens en donaran algunes pistes.
Maduració davant de la pantalla
«Amb el pas dels anys, el consum de mitjans de comunicació –per informar-se, per entretenir-se, etc.– per part dels menors d’edat es torna més digital i, en conseqüència, esdevé més solitari»
ARA A PORTADA
05 de gener de 2016
Et pot interessar
- Una Creu de Sant Jordi per a Uc Jordi Bianciotto
- El debat necessari de les aigües Xavier Grasset i Foraster
- Quan no es resolen, els conflictes tornen Germà Capdevila
- El show de Trumpman Rafael Marín
- Habitatge per enfortir el projecte europeu Bernat Surroca Albet
- Els pactes de Junts Montserrat Nebrera