Opinió

Maduració davant de la pantalla

«Amb el pas dels anys, el consum de mitjans de comunicació –per informar-se, per entretenir-se, etc.– per part dels menors d’edat es torna més digital i, en conseqüència, esdevé més solitari»

Josep Lluís Micó
05 de gener del 2016
Actualitzat a les 0:18h
Amb el pas dels anys, el consum de mitjans de comunicació –per informar-se, per entretenir-se, etc.– per part dels menors d’edat es torna més digital i, en conseqüència, esdevé més solitari. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi recent en què s’analitzen els hàbits dels nens i els adolescents i on també s’explica que els pares tendeixen a deixar les seves tauletes tàctils als més petits i que, a partir dels 12 anys, els nois ja utilitzen els seus smartphones. Seus, de la seva propietat.

Segons afegeixen els tècnics de la consultora que ha elaborat aquest complet informe, la multinacional Nielsen, els infants veuen moltes hores de televisió al costat d'altres membres de la família. Però quan l'edat dels usuaris augmenta, aquests es van decantant per internet, una plataforma que és menys compatible amb la companyia, sobretot, si és adulta.

Les xarxes socials són clarament el servei favorit del públic més jove. A més, nou de cada deu enquestats per a aquest treball asseguren que igualment veuen vídeos en línia en els seus telèfons intel·ligents. En definitiva, es tracta d'uns costums i unes preferències que estan d'acord amb el procés de maduració de la personalitat. Ara caldria saber si la mentalitat de l’entorn d’aquests adolescents està en consonància amb el que necessiten per evolucionar degudament. Els regals que portaran demà els Reis Mags ens en donaran algunes pistes.

Catedràtic de Periodisme de la Universitat Ramon Llull i degà de la Facultat de Comunicació Blanquerna.

El més llegit