Twitter per a la tele

«Les aproximacions a aquesta nova regla d’or per part de la majoria de les cadenes catalanes i espanyoles són encara matusseres»

27 d’octubre de 2015
Ja sabíem que l'activitat en aplicacions de missatgeria instantània com WhatsApp o en xarxes socials com Facebook i especialment Twitter serveix per anticipar-se als grans èxits de la televisió. I resulta que ara aquesta dada també és vàlida per preparar-los. Vegem-ho.

Segons un informe recent de la prestigiosa consultora internacional Nielsen basat en l'anàlisi de 42 sèries i estrenes per a la injustament denominada "petita pantalla", l'efervescència en el servei de microblogging més popular del món és un factor rellevant a l'hora de preveure quins programes audiovisuals gaudiran de millor acollida per part del públic.

Tot basant-se en treballs com aquest, que va ser desenvolupat durant més de dos mesos en un mercat tan complex com el d’Estats Units, amb produccions tant en anglès com en castellà, els analistes recomanen una promoció ben estudiada a Twitter abans del llançament d'un espai televisiu. Aquesta mesura és especialment adequada per buscar la complicitat dels espectadors amb edats compreses entre els 18 i els 34 anys.

Però les aproximacions a aquesta nova regla d’or per part de la majoria de les cadenes catalanes i espanyoles són encara matusseres. Com és habitual en aquesta indústria –les excepcions són escasses-, quan els responsables dels nostres canals hagin perfeccionat la seva tècnica, potser l’estratègia serà ja obsoleta. I llavors tindran l’oportunitat de tornar a arribar tard a la següent tendència digital.