La 33a edició dels Premis Literaris de Gurb ha recuperat la normalitat i s'ha celebrat presencialment després que en la del 2020 només es lliuressin dos premis i l'acte es fes de forma telemàtica.
A l'edició d'enguany s'hi van presentar 276 treballs, una xifra rècord. Entre aquests destaca Jana Luscher, de Vic, que va guanyar el premi Pere Calders pel seu relat Tantes maneres d'estimar. Un altre de destacat va ser el d'Aureli Trujillo, que es va emportar el premi de poesia Carme Morera, amb la seva obra Lladres de temps.
L'exconseller de Justícia Carles Mundó, que havia estat regidor de Cultura de l'Ajuntament de Gurb durant vuit anys, va ser l'encarregat de presidir l'acte i de fer el lliurament d'un dels premis. Fa pocs dies, Mundó ha acabat el compliment de la seva inhabilitació a causa de la sentència del procés.
A l'acte, la regidora de Cultura, Montse Parareda, va ressaltar el dinamisme cultural ric i divers que viu el municipi i va remarcar que "les persones compromeses amb l'ús de la llengua catalana i l'expressió escrita en català contribueixen a fer que el nostre país, la nostra cultura i la nostra societat, siguin cada dia millor".
Gurb entrega els seus premis literaris amb més participació que mai
Carles Mundó presideix l'acte de lliurament
ARA A PORTADA
-
Set persones detingudes en un nou dispositiu contra la multireincidència a Vic i Manlleu Irene Giménez Vinyet
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
Ramaders d'Osona afectats per la pesta porcina del 2001: «No sé com ho vam resistir, no sabies on posar el bestiar» Redacció
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
Publicat el 23 de juny de 2021 a les 15:25
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Cultura i Mitjans
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
-
Cultura i Mitjans
Espinelves es converteix en l'epicentre dels mercats de Nadal amb la Fira de l'Avet
-
Cultura i Mitjans
El Mercat Medieval de Vic supera els 250.000 visitants en una 29a edició marcada pel bon temps
-
Cultura i Mitjans
Nadal il·luminat a Vic
