L'Acústica de Figueres acollirà sis grups osonencs en l'edició del festival d'enguany. Quimi Portet, Oques Grasses, Joana Serrat, Obeses, Marta Delmont i Est Oest formaran part d'un cartell que celebra el seu 15è aniversari.
Per commemorar l'efemèride, el festival ha preparat l'espectacle La banda sonora del nostre país, on participaran dotze artistes que formen part de la memòria de les diverses actuacions que s'han pogut gaudir al llarg dels anys al municipi empordanès.
En aquest espectacle, també hi haurà presència osonenca, Quimi Portet i Ernest Crusats de La Iaia acompanyaran artistes com Sopa de Cabra, Lluís Gavaldà, Els Catarres, Albert Pla, Joan Dausà, Dolo Beltran o Elefantes. Amb direcció de Josep Thió i el productor Valen Nieto, l'espectacle tindrà lloc el 2 de setembre a l'escenari de la Rambla de Figueres.
En aquest concert, els artistes participants cantaran cançons pròpies i compartiran col·laboracions entre ells, fent que el concert sigui únic. Tots els noms convidats a ser part del recital són artistes vinculats d'alguna manera al festival.
Així ho ha presentat aquest matí el director artístic del festival Xavi Pascual a la Sala Sert de l'Ajuntament Vic, on ha presentat la representació osonenca en el festival, acompanyat dels regidors de Cultura de Vic, Susagna Roura, i de Figueres, Alfons Martinez.
Pascual ha reconegut que la idea de crear l'Acústica "va néixer en part de venir al Mercat de Música Viva de Vic". En aquest sentit, el director ha remarcat, segons les enquestes, la presència d'osonencs en l'Acústica, "que està molt acostumada aquest tipus de format". Aquest és el tercer any que el festival es presenta a Vic. L'any 2014 només hi havia tres grups d'Osona, enguany n'hi ha el doble.
Més enllà d'aquest espectacle de celebració dels quinze anys del festival, la programació compta amb una quarantena d'artistes com Macaco, Muchachito Bombo Infierno, Roger Mas, Kiko Veneno, Adrià Puntí, Sidonie, Aspencat, Obeses, Animal, Joan Serrat, Pantaleó i Doctor Prats i –com a únic representant internacional– el veterà Marky Ramone, únic membre original de Ramones que encara és viu i que enguany fa una gira internacional amb els grans èxits del grup.
En el certamen també se celebrarà l'edició més familiar del festival: l'Acustiqueta, amb Albert Pla i Tortell Poltrona, Lluís Gavaldà acompanyant els Trau, Macedònia, Heavy per Xics, l'Orquestra Di-Versiones i SP3. També hi haurà dues zones gastronòmiques i una fira del disc del col·leccionista, entra d'altres coses.
El regidor de Cultura de l'Ajuntament de Figueres Alfons Martínez ha destacat que l'Acústica "s'ha anat consolidant" amb les 95.000 persones que van assistir l'any passat al festival. A més de tenir "una franja d'edat molt àmplia", Martínez ha remarcat la "qualitat artística i el talent" dels grups del festival. Enguany esperen arribar als 100.000 espectadors.
L'Acústica de Figueres acollirà sis grups d'Osona
Cultura i Mitjans
Quimi Portet, Oques Grasses, Joana Serrat, Obeses, Marta Delmont i Est Oest formaran part del cartell d'enguany | Per celebrar la quinzena edició, el festival farà l'espectacle "La banda sonora del nostre país", on hi participarà Ernest Crusats de La Iaia
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La tradicional ofrena floral a Bac de Roda marca la commemoració de la Diada a Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Domènec Parera serà la figura protagonista de la Marxa dels Vigatans 2026 Irene Giménez i Vinyet
-
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
Publicat el
27 de juliol de 2016 a
les 14:41
Actualitzat el
28 de juliol de 2016 a les
12:45
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 11, 12 i 13 de setembre
-
Cultura i Mitjans
El concert inaugural del Mercat de Música Viva de Vic reflexionarà sobre la música en directe
-
Cultura i Mitjans
L'arquitectura també juga: quatre rutes per descobrir Osona aquest agost
-
Cultura i Mitjans
10 atractius turístics d'Osona que has de visitar aquest estiu
-
Cultura i Mitjans
Nova directora i nous reptes: Què passarà al Museu d'Art Medieval de Vic?
-
Cultura i Mitjans
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
