Els Treballadors de Televisió de Catalunya i de Catalunya Ràdio continuen mobilitzant-se contra les modificacions salarials que proposa la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Per aquest motiu han convocat noves jornades de vaga per aquest dissabte (de 24 hores), en el cas de les ràdios, i per diumenge (de 12 hores) i dilluns (de 14 hores), a les televisions públiques catalanes.
Segons denuncia el sindicat CCOO, aquests canvis en les remuneracions "castiguen tot el personal del conveni, però especialment els nivells més mitjans i baixos de la tele i de la ràdio". Per la seva part, fonts de la CCMA posen de manifest que es tracta d'un "moment excepcional on es demana un ajust important amb l'objectiu d'intentar garantir la viabilitat del projecte".
Els ajustos salarials que proposa la CCMA suposen un "desequilibri salarial inacceptable", segons ha denunciat la secretaria general de CCOO a la Corporació, Roser Mercadé. La representant sindical assegura que "la retallada és d'entre un 15% i un 30%" segons el cas i que se suma a la rebaixa voluntària d'un 5% que s'aplica des del 2011. Cal tenir en compte que no es va arribar a cap acord abans del 31 de gener, quan acabava la vigència del conveni.
La vaga afectarà la transmissió dels Premis Gaudí
La propera vaga a TV3 es farà des de 12 del migdia a 12 de la nit de diumenge. Una aturada que provocarà, per tant, que es retransmeti la gala dels Premis Gaudí de cinema. L'endemà l'aturada serà de 12 del migdia a 2 de la matinada de dimarts. A més, continua planant l'amenaça d'una vaga indefinida.
Més jornades de vaga a TV3 i Catalunya Ràdio
L'aturada d'aquest dissabte oontinuarà diumenge i dilluns a la televisió
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 01 de febrer de 2014 a les 22:05
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de juny
-
Cultura i Mitjans Pla i Peyu desconnecten Shakespeare a la 313
-
Cultura i Mitjans «L'educació antiracista ha de començar des de petits»
-
Cultura i Mitjans «Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic
-
Cultura i Mitjans La Universitat d'Estiu de la UVic-UCC torna amb una oferta formativa diversa per afrontar els reptes actuals