
Ronald Puppo i la seva esposa, Teresa Vall, amb la presidenta Carme Forcadell al mig Foto: UVic-UCC
El professor de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic, Ronald Puppo, ha guanyat el Premi Crítica Serra d’Or 2016 de Catalanística per la seva traducció a l’anglès del Canigó de Verdaguer amb el títol: Mount Canigó. A tale of Catalonia.
El jurat del Premi Crítica Serra d'Or 2016, que aquest any arriba a la 50a edició, ha guardonat Martí Domínguez en la categoria de novel·la per l'obra La sega, Josep-Ramon Bach en la categoria de poesia per Caïm i Pep Albanell en la de narració per Les fantasies del nàufrag. Julià Guillamon ha resultat destacat en la categoria d'Estudis Literaris per Joan Perucho, Cendres i Diamants, i Josep Maria Jaumà en Traducció per Irlanda indòmita. 150 poemes de W.B. Yeats.
Els premiats en la categoria de Teatre han estat per a Joan Yago, que s’endú el de Teatre al text de teatre català donat a conèixer per l’estrena o l’edició de You say tomato; el de Teatre a l’espectacle teatral per a Ragazzo de Lali Álvarez; i el de Teatre a l’aportació més interessant a la companyia Parking Shakespeare. Pel que fa en la categoria Literatura infantil i juvenil han estat Històries de Nasrudín, amb text de Halil Bárcena i il·lustració de Mariona Cabassa, que s’emporten l’Infantil; Gisela Pou ha estat premiada amb el Juvenil (Creació) per La noia de la mitjanit, i Lemmiscates ha aconseguit el Juvenil (Coneixements) per Arbres.
Les obres premiades corresponen a les més destacades de les publicades el 2015 i sense que s'hagin presentat a concurs. Els Premis Crítica Serra d'Or no tenen dotació econòmica i consisteixen en el lliurament d'una serreta d'or per a la solapa a càrrec del director de Publicacions de l'Abadia de Montserrat i de la revista Serra d'Or, Josep Massot.