Les avaluacions de la tercera fase de la implantació del Sistema de Qualitat Turística en Destinació (SITED) a la ciutat de Vic van cloure la setmana passada amb una reunió de la Taula de Qualitat, que va comptar amb l’assistència de Josep Burgaya, president de l’Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic (ImpeVic) i segon tinent d’alcalde, i Dolors Pena, regidora de Turisme.
Les empreses vigatanes que han participat des del setembre de 2008 i fins al maig de 2009 han estat 84. D’aquestes, 73 ja havien rebut el distintiu el curs 2007-2008 i 11 s’han adherit al projecte aquest 2009. Aquesta fase ha acabat amb les valoracions qualitatives de cada un dels establiments. En aquest sentit, s’han fet un total de 69 avaluacions, de les quals 67 han estat les acreditades per rebre el distintiu “Comprimís de Qualitat Turística”.
Els establiments que rebran el distintiu són: Libukos, Osona Viatges, dos establiments de Viatges Alemany, Viatges Campulié Viatges Ala Delta, Viatges Dogón, Viatges Air Vic, "La Lionesa" Xocolates, Cooperativa Plana de Vic, Estanc Crivillés, 3 establiments de la Pastisseria Masramon, Llibreria Mater, Òptica Estrada, Òptica de l'Estadi, Albert Pous Joier, Muntanya de Llibres, "La Lionesa" Pastisseria Bomboneria, 2 establiments de Fussimanya, Torre d'en Bru, Casa rural Mas la Riera, Baló Tour, Aircat.cat, Pachamama Experience, 12 informadors de l’Associació Vic Informadors, Hotel Jaume Balmes Vic, Hotel NH Ciutat de Vic, Hotel Can Pamplona, Museu Episcopal de Vic, Museu de l'Art de la Pell, Centre de Difusió Cultural del Bisbat de Vic de l'Albergueria, Temple Romà, Oficina de Turisme de Vic, Osona Turisme, l’Oficina de Mobilitat i l’Àrea de Relacions Internacionals de la Facultat d'Empresa i Comunicació de l’Ajuntament de Vic, ImpeVic, Guàrdia Urbana, Braseria El Caliu, Mc Donald's Vic, Restaurant NH Ciutat de Vic, Restaurant Steak House, Restaurant Izei, Restaurant Zèfir, Cafeteria Garbí, Cafeteria Garbí Pa, Coqueria Cucafera, Taxi Josep Arumí, Taxi Enric Sánchez, Taxi Jordi Padrós,Taxi Ramon Verdaguer,Taxi Lluís Soler i Taxi Jordi Pou. L’acte de lliurament dels diplomes acreditatius es portarà a terme durant el mes de juliol.
La Taula de Qualitat de Vic està presidida per Josep Burgaya i integrada per representants de l’Ajuntament de Vic, l’Oficina de Turisme, la Cambra de Comerç, la Diputació de Barcelona i la Universitat de Vic. També hi són present agents econòmics i turístics de la ciutat –agències de viatges, restauració, allotjament, comerç, empreses d’activitats, taxis, museus i guies turístics. Les seves funcions són aprovar els informes d’avaluació externa realitzats en els establiments i, debatre i participar en el Pla de millores de destinació, el qual recull les línies a seguir per tal de millorar la destinació turística de Vic.
El programa de qualitat de destins turístics, promogut per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) conjuntament amb la Secretaria General de Turisme, va iniciar-se l’any 2000. Aquest programa consisteix en desenvolupar una metodologia denominada Sistema de Qualitat Turística en Destins (SICTED), basada en la gestió de la qualitat turística i amb l’objectiu d’implantar bones pràctiques en empreses i serveis turístics i, alhora, mesurar l’evolució de la qualitat en el destí. La ciutat de Vic es va adherir a aquest programa a l’any 2006.