El Pla d’Acció Internacional (PAI) de les cambres de comerç catalanes contempla 51 accions a 91 països, amb Àfrica i Orient Mitjà com a destinacions principals. A Osona hi ha un total de 5.646 empreses que es poden beneficiar d’aquesta proposta per a la internacionalització, acció que es consolida com a motor fonamental de la recuperació econòmica a Catalunya. El pla persegueix objectius com augmentar la base d’empreses exportadores, promocionar els productes catalans, diversificar i consolidar mercats, potenciar el treball en xarxa i aprofitar les sinèrgies entre les cambres, i interrelacionar-se amb altres iniciatives sectorials.
La major activitat es concentra a l’Àfrica-Orient Mitjà, amb 21 accions a 44 països; seguit d’Europa, amb 11 accions a 19 països; Àsia-Oceania, 10 accions a 15 països i, finalment, Amèrica, 10 accions a 13 països.
Durant els darrers quatre anys s’ha produït un augment substancial de la presència de les exportacions catalanes a destins extracomunitaris. Encara que la tendència és favorable a la diversificació de les exportacions, persisteix la dependència de la Unió Europea com a destinació principal de les exportacions catalanes.
Per tant, la línia estratègica a seguir durant el 2015 i 2016 del PAI és facilitar l’accés de les pimes catalanes a aquests mercats tercers amb un important potencial econòmic i comercial, i a destinacions on les pimes per si soles tenen més dificultats de penetració.
La Cambra de Comerç facilita l'exportació a 91 països
Economia
El Pla d’Acció Internacional contempla un total de 51 accions, de les que se’n poden beneficiar més de 5.000 empreses osonenques
ARA A PORTADA
Publicat el
16 d’abril de 2015 a
les 05:24
Et pot interessar
-
Economia
Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges
-
Economia
El Govern entra a la Fundació BETA de la UVic-UCC
-
Economia Osona lidera l'activitat constructiva a la Catalunya Central
-
Economia Els treballadors de Leche Pascual a Gurb desconvoquen la vaga i la protesta a Madrid
-
Economia
Rècord d'inscripcions a la 10a edició dels Premis Innovacat
-
Economia La plantilla de Leche Pascual a Gurb manté les protestes i fixa una vaga a Madrid el 20 de juliol
