L’oficina de consum del Consell Comarcal ha detectat un increment de les reclamacions dels serveis telefònics de tarificació addicional i especial.

Publicat el 06 d’octubre de 2008 a les 18:18
 
Consells pràctics d’ús dels serveis de tarificació addicional i especial
 
- Fixeu-vos en el prefix del número al qual voleu trucar, que determina el tipus de servei que obtindreu  ( 803, exclusiu d’adults , 806 d’oci i entreteniment, 807 serveis professionals, 905, concursos etc)
- Recordeu que la publicitat d’aquests serveis ha d’indicar el preu màxim del minut amb impostos inclosos, diferenciar si es fa des d’un telèfon fix o mòbil i el públic el qual es destina el servei
- Sapigueu que teniu dret a sol•licitar la desconnexió d’aquest tipus de serveis a la vostra companyia telefònica ( Només els serveis de tarificació addiconal, els de tarificació especial no.
- Comproveu la facturació del telèfon. La factura ha d’estar desglossada i podeu comprovar-hi si consten trucades a números de tarificació addicional i especial.
- El Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç té previst aprovar pròximament una resolució per la qual els telèfons am prefix 905 es convertiran en serveis de tarificació addicional , actualment són números de tarificació especial  i, per tant, se’ls aplicarà tota la normativa existent amb aquest àmbit.
Per més info: ocic@ccosona.net / www.consum.cat / temes de consum