
El ple de l’Ajuntament de Calldetenes, en la sessió celebrada el passat dilluns, va aprovar el conveni que contempla l’enderroc de l’antiga fàbrica d’embotits Productos del Cerdo, situada al centre de la població, just al costat de la carretera de Vic. El consistori ha arribat a un acord amb els propietaris de l’immoble, segons va explicar a Osona.com l’alcalde Marc Verdaguer.
Si es compleixen els terminis previstos, l’enderroc es podria fer efectiu en tres o quatre mesos. El cost de les obres aniria a càrrec dels propietaris i l’Ajuntament es compromet a urbanitzar el carrer per als vianants del darrera. Al solar hi ha previst que s’hi faci una plaça, però això s’impulsarà més endavant, quan hi hagin diners disponibles. De moment, el terreny quedarà obert i connectarà la carretera amb el carrer paral·lel.
Des de l’Ajuntament es valora el conveni de manera molt satisfactòria. “Donarà molta vida i, a més, solucionarem tres problemes de cop: el perill per als vianants, que quedaven molt a prop de la carretera, hi haurà més llum al carrer central i les queixes dels veïns, per pudors i rates", explica l'alcalde.