El Tribunal de Comptes ha desestimat la demanda de l'Associació d'Amics del Cabrerès Collsacabra contra Pep Mas, exalcalde i actual regidor de CiU a l’Esquirol, i els arquitectes Joan Portavella, Rafel Rierola, David Aceves i Albert Colomer per la seva intervenció en la construcció del poliesportiu municipal de Santa Maria de Corcó, on es reclamava que se'ls condemnés a indemnitzar l'Ajuntament en 299.479,20 euros. L’extensa sentència de 46 pàgines raona que tots els demandats no tenen cap responsabilitat comptable, i condemna l'associació al pagament de les costes del judici. La demanda es va interposar el 2012.
La demanda, a la qual va adherir en part el ministeri fiscal, pretenia que es condemnés als demandats per "reintegrament per abast", en entendre que l'Ajuntament havia realitzat pagaments injustificats, alguns d'ells duplicats i altres per obra inexistent, acusant com a responsables als demandats.
Ja al 2012 els demandats havien estat acusats pels mateixos fets davant el ministeri fiscal, que després d'investigar-los havia decidit arxivar la denúncia en considerar que les úniques irregularitats observades eren de caràcter administratiu, i no revestien caràcter penal, que els treballs realitzats per les empreses intervinents eren diferents i complementaris, que els treballs adjudicats i pagats van ser efectivament realitzats, i que no s'havien detectat vinculacions entre l'alcalde i les mercantils adjudicatàries.
En el judici comptable, celebrat a Madrid el passat 11 de març, van declarar fins a 13 persones, entre demandants, demandats i diversos testimonis, entre ells antics secretaris i l'actual alcalde, Alex Montañà, i un perit arquitecte, considerant provat el tribunal que per a cada partida d'obra es van sol·licitar els informes necessaris per assegurar que cada pagament es corresponia a obra executada i que les certificacions i pagaments realitzats es corresponen amb obra realment executada.
La consellera de Comptes que signa la sentència, Maria Antònia Lozano, conclou que cap dels pagaments realitzats per l'Ajuntament va donar lloc a cap detriment patrimonial per als fons públics municipals.
Així mateix, la sentència recull les conclusions del dictamen pericial, elaborat per l'arquitecte Guillermo Traver, d'acord amb les quals l'obra realitzada té un valor superior al cost suportat de 55.980,96 euros. Per tal raó considera la sentència que, al marge que puguin produir incompliments de la legislació administrativa, que no correspon valorar en un procediment de responsabilitat comptable, no pot condemnar els demandats a indemnitzar l'Ajuntament, ja que en aquest cas es produiria enriquiment injust a favor de l'Ajuntament.
El Tribunal de Comptes absol Pep Mas i els arquitectes del pavelló de l'Esquirol
La sentència raona que els demandants no tenen cap responsabilitat comptable en la construcció del poliesportiu municipal
ARA A PORTADA
-
Romà Casanova: «L'Església és una de les institucions que més i millor ha gestionat la pederàstia» Xavi Llambrich
-
El bisbe de Vic elogia el caràcter «proper a la gent» de Lleó XIV i la «defensa dels més necessitats» Redacció
-
Vic demanarà a la Generalitat ampliar el servei de bus que connecta amb el Lluçanès i el Berguedà Irene Giménez Vinyet
-
-
Publicat el 27 d’abril de 2015 a les 08:00
Et pot interessar
-
Municipis Les notícies més llegides de la setmana
-
Municipis Olost farà una consulta per decidir si surt o es manté a la comarca del Lluçanès
-
Municipis L'Art Fest de Torelló omplirà de grafitis més de 150 metres de paret de l'Institut Cirvianum
-
Municipis Mor el conductor d'un cotxe en un xoc frontal a la C-25 a Sant Sadurní d’Osormort
-
Municipis Netegen les vies del tren de l'estació de Manlleu
-
Municipis Cau una part del Castanyer de les Nou Branques de Viladrau