Tona demana que es posposi sis o set anys el tancament de l'escola El Castell

L’Ajuntament aprova una moció consensuada en un ple extraordinari, aquest dilluns al matí.

Publicat el 18 de febrer de 2013 a les 10:32
L'AMPA de l'escola El Castell va presentar-se ahir al Carnaval de Tona amb una carrossa reivindicativa, on denunciava el tancament del centre. Foto: Osona.com

El ple de l’Ajuntament de Tona, en una sessió extraordinària celebrada aquest matí, ha aprovat una moció de suport a l’escola pública El Castell i ha demanat al Departament d’Ensenyament que posposi el seu tancament durant sis o set anys. El document ha tirat endavant amb el suport dels dos grups del consistori, CiU i Tona Futur. Recordem que el passat dijous, la Generalitat va fer públic que tancaria el centre a partir del curs que ve, a causa de la davallada d’inscripcions, i que el centenar d’alumnes s’integrarien a l’altre escola pública de la població, amb dues línies educatives, l’Era de Dalt.

La dràstica mesura no es veu bé, ni des de l’Ajuntament, ni des de les AMPES ni les direccions dels dos centres. Es considera que l’Era de Dalt ja està prou massificada i que una integració sobtada de tots els alumnes generaria problemes de capacitat i de gestió, a més de la dificultat que tindria assimilar les diferents opcions pedagògiques. Entre d'altres problemes, si es tanca El Castell, els alumnes de 5è i 6è de primària haurien de deixar l’Era i fer les classes als mòduls on actualment hi ha El Castell. Haurien, a més, de desplaçar-se diàriament d’un centre a l’altre pel servei de menjador, acollida matinal i extraescolars amb les incomoditats i riscos que aquest fet comportaria.

Per tot plega, l’Ajuntament ha redactat una nova proposta (la moció) al Departament d’Ensenyament, consensuada entre CiU i Tona Futur, i els consells escolars dels dos centres, on es demana que es deixi sense efecte la proposta d’integració de l’escola El Castell a l’Era de Dalt en el curs 2013-2014 i que es permeti la continuïtat de tota la línia de l’escola El Castell durant sis o set anys, “fins que la capacitat de l’edifici de l’escola de l’Era permeti acollir-hi la totalitat de l’alumnat”. Aquest període permetria treballar amb calma en el procés d’integració i fer les obres que caldria per portar-lo a terme.

Moció de suport a la continuïtat de l'escola El Castell (PDF)