Agents de la Guàrdia Civil han detingut aquest dimecres a Arbúcies (la Selva, a tocar d'Osona) dos germans de 33 i 22 anys de nacionalitat marroquina, on residien, per delictes de finançament de terrorisme jihadista, col·laboració amb grup terrorista i autoadoctrinament.
Segons ha informat el Ministeri de l'Interior, es tracta de la primera investigació a Espanya en què s'aconsegueixen evidències concretes que demostren la feina de remeses de diners des d'Europa per facilitar l'operativa del grup terrorista Estat Islàmic (també conegut com a Daesh) i en concret per facilitar els desplaçaments d'operatius per a la seva integració a les files del grup terrorista.
Els dos detinguts, al costat d'una tercera persona --un altre germà que es creu mort a Síria-- feien arribar els fons als administradors de Daesh utilitzant la intermediació d'identitats falses atribuïdes als gestors de Daesh.
Els investigadors creuen que aquestes suposades identitats formen part del centre de captació econòmica internacional de Daesh.
La mort d'un dels germans a Síria, que es va desplaçar a zona de conflicte juntament amb la seva dona i dos fills per integrar-se en Daesh, no va fer que cessessin els enviaments de fons des d'Espanya. Els investigadors han constatat que aquesta activitat tenia un caràcter permanent que proporcionava suport financer al grup terrorista.
Després de la detenció, els agents estan procedint al registre dels domicilis per obtenir nous elements que permetin un major coneixement dels vincles dels detinguts amb els administradors financers d'Estat Islàmic i les seves suposades identitats, amb vistes a aclarir completament aquestes activitats.
L'operació està a càrrec d'agents de la Direcció d'Informació de la Guàrdia Civil juntament amb unitats de les Comandàncies de Girona i Almeria i de les Zones de Catalunya i Andalusia, sota la direcció del jutjat central d'instrucció 1 i la Fiscalia de l'Audiència Nacional, a més de la col·laboració del Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI).
Interior ha subratllat que l'aplicació de la Llei de Prevenció del Blanqueig de Capitals i del Finançament del Terrorisme ha estat fonamental per a la detecció i investigació de les transferències financeres internacionals que utilitzava la cèl·lula.
Des de l'elevació al Nivell 4 d'Alerta Antiterrorista (NAA-4) el 26 de juny de 2015, la Guàrdia Civil ha potenciat totes les investigacions relacionades amb estructures tant operatives com logístiques de caràcter transnacional.
Així, Interior ha destacat la importància que té la interrupció dels circuits de captació i enviament de jihadistes, així com dels fluixos financers que permeten el manteniment d'estructures i el desenvolupament d'operacions a Europa.
Vida normal al poble
Els dos germans detinguts a primera hora d'aquest dimecres al municipi, on residien a dos pisos dels carrers Germana Assumpta i Segimon Fogueroles, fa anys que treballaven a empreses de la població.
Segons ha explicat l'alcalde d'Arbúcies a Europa Press, Pere Garriga, "els dos detinguts feien vida normal" i un d'ells estava casat amb una veïna que era natural de la població, amb qui tenia dos fills.
Garriga ha comentat que "res els feia sospitar" que poguessin estar involucrats amb Estat Islàmic i ha demanat prudència fins que no es resolguin les investigacions per part de la Guàrdia Civil.
Detinguts dos germans marroquins a Arbúcies acusats de finançar Estat Islàmic
Política
Un tercer germà dels implicats hauria mort a Síria
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Una Marxa dels Vigatans per recordar la figura de Domènec Parera i en homenatge a Pep Musté i Teresa Putellas Oriol Clavera
-
Cultura i Mitjans La tradicional ofrena floral a Bac de Roda marca la commemoració de la Diada a Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
Publicat el
27 de juliol de 2016 a
les 06:34
Et pot interessar
-
Política
Domènec Parera serà la figura protagonista de la Marxa dels Vigatans 2026
-
Política
L'alcalde de Santa Eugènia de Berga acaba el discurs de Festa Major amb un «puta Espanya»
-
Política
Elisenda Carrera serà la candidata d’Aliança Catalana a Vic
-
Política
«Contra el feixisme s'hi val tot, tant és que sigui català o espanyol»
-
Política
Manlleu impulsa una recollida de signatures per demanar més recursos en seguretat
-
Política
Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges
