El ple de l’Ajuntament de Vic del passat 3 de juny va aprovar que la ciutat dediqués un espai públic a la memòria de Guillem Agulló. El carrer proposat i acceptat va ser un petit passatge que va del carrer de Sant Pere a la plaça Santa Cecília, que està al costat del teatre de l'Orfeó. El carrer, des de fa uns dies, ja llueix la placa amb el nou nom.
La proposta es va aprovar amb el suport de tots els partits del consistori, fins i tot PxC i va arribar després de la polèmica que va generar en el ple previ, on es va tombar la moció que havia presentat la CUP, al·legant defectes de forma.
Guillem Agulló, nascut a Burjassot i jove militant de Maulets, va ser assassinat l’11 d’abril de 1993 a mans d’un grup feixista. Una ganivetada va ser la causa de la mort del jove, que encara ara segueix present. L’assassí confés del crim, Pedro Cuevas, va complir només quatre dels 14 anys a presó pels quals se’l va condemnar. Anys més tard, al 2007, l’autor dels fets es va presentar a les eleccions municipals de Xiva com a número quatre de les llistes del partit d’ultradreta Alianza Nacional.
Homenatge
Tal com ja havia anunciat la CUP, quan hi hagués el carrer amb el nom de Guillem Agulló se li faria un homenatge a l’indret. El dia escollit és el proper divendres, 28 de juny.
L'acte tindrà les intervencions de Guillem Rovira, militant d'Arran; David Fernàndez, portaveu de la CUP-AE al Parlament; i Guillem Agulló, pare del jove assassinat. També hi haurà una actuació musical i un ball dels Segadors de la plana.
Guillem Agulló ja té carrer a Vic
Política
La CUP ha organitzat un homenatge a l’indret, amb la presència del pare del jove assassinat i David Fernández
ARA A PORTADA
-
Política ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027 Irene Giménez i Vinyet
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
-
-
-
Política Josep Sallent és el nou alcalde de Santa Eugènia de Berga en substitució de Xavier Fernández Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
23 de juny de 2013 a
les 06:18
Et pot interessar
-
Política
Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret
-
Política
Eduard Robles deixa l'acta de regidor de Manlleu: «Se m'ha acabat la bateria»
-
Política El darrer curs polític del mandat arrenca a Vic amb el «repte demogràfic» al centre del debat
-
Política
Vic instal·larà pantalles a les entrades de la ciutat per informar de les places d'aparcament disponibles
-
Política
El Govern vol potenciar les aules d'acollida intensiva per afavorir la integració de l'alumnat nouvingut
-
Política
La inscripció «UE Vic» de la graderia de l'estadi Hipòlit Planàs no es restituirà (de moment)
