El carrer de la Riera de Vic ha servit com a exemple a la Setmana d'Artesania de Catalunya, que finalitza aquest diumenge 25 d'octubre i que porta per lema "L'artesania pot salvar el món". Tal com explica l'Ajuntament en una nota, la regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Ocupació, Bet Piella, ha participat a la taula rodona en línia "Els valors que l'artesania aporta a les ciutats". En la xerrada la regidora va explicar que en els últims anys hi havia hagut alguns nuclis del centre històric de la ciutat que havien anat quedant força degradats, com ara el carrer de la Riera.
Per tal de revitalitzar el carrer, es va posar en marxa el projecte "Espais en transició", que tenia per objectiu convèncer els propietaris dels locals buits d'aquell carrer perquè deixessin intervenir als aparadors. La intenció era fer veure als propietaris el potencial que tenien aquells espais, que podien ser llogats per persones emprenedores a canvi d'un preu molt baix, molt més assequible que a la resta de la ciutat. "Els van demanar una oportunitat per revitalitzar els locals i, per tant, tot el carrer, ja que d'això se'n beneficiaria tothom: els locals, les persones que hi viuen i tota la ciutat", va dir Piella.
Després de diverses intervencions, el carrer va acabar omplint els espais buits i actualment hi ha 15 tallers actius, més un que està a punt de tornar a obrir. Només queda un local buit. L'eclosió del projecte, segons Piella, va arribar el 2018, quan la Generalitat va distingir el carrer amb l'acreditació de 7è Punt d'Interès Artesanal de Catalunya. "Aquesta distinció va ser l'inici de la consolidació; el 2018 es recullen els fruits i s'inicia una nova etapa cap al futur".
El carrer de la Riera de Vic serveix com a exemple a la Setmana d'Artesania de Catalunya
S'exposa en una taula rodona la transformació de la zona d'ençà que és el setè Punt d'Interès Artesanal de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Un viatge cinematogràfic, cultural i gastronòmic amb el Festival Nits de Cinema Oriental de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Fotos | El Festival Nits de Cinema Oriental de Vic inaugura la 22a edició amb un viatge a Hong Kong Oriol Clavera | Irene Giménez Vinyet
-
-
-
Restablerta la circulació a l'R3 entre Centelles i Vic després del xoc entre un tren i un camió Redacció
Publicat el 23 d’octubre de 2020 a les 17:55
Et pot interessar
-
Societat Sant Miquel de Balenyà preveu construir un pas a nivell amb barreres al punt on s'ha accidentat el camió
-
Societat Incendi en una indústria tèxtil de Santa Eugènia de Berga
-
Societat Arrenca la 22a edició del Festival Nits de Cinema Oriental de Vic
-
Societat Xoc d'un tren amb un camió a Balenyà: l'R3, tallada
-
Societat Can Puget de Manlleu acull una nova edició de «Parelles Artístiques»
-
Societat El remix de «Coti x Coti» produit pels osonencs Mon DJ i DJ Capde supera els 10 milions de reproduccions