L'Ajuntament de Vic descarta definitivament cobrar l'IBI al Seminari

Un informe de la Diputació de Barcelona justifica l’exempció d’aquest impost malgrat que hi hagi activitats lucratives

Publicat el 06 de juny de 2016 a les 15:05
L'Ajuntament de Vic descarta finalment fer pagar l'impost de béns immobles (IBI) al Seminari. De fet, l’equip de govern ja va votar en contra de cobrar l’IBI al Seminari al ple del passat mes d’octubre, però va acceptar encarregar un informe a la Diputació de Barcelona, tal com instava la moció presentada per Capgirem Vic.

Capgirem considerava que el Seminari no havia d'estar exempt perquè en l'edifici ja no s’hi realitzava la funció de formació sacerdotal. Actualment l’edifici acull tot tipus d’activitats com hostaleria, gimnàs, aparcament, etc.

Tot i així, l’informe elaborat pel cap de servei de la Diputació de Barcelona justifica que estigui exempt de pagar l’IBI i dóna la raó a l’Ajuntament. D’acord amb la fitxa cadastral, consta que el Seminari té una superfície construïda de 18.680 metres quadrats i la finca té una superfície de sòl de 84.032 metres quadrats.