El Govern de la Generalitat va nomenar el dimarts passat, 18 de gener, Montserrat Suari i Bartres com a directora general de l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ). L’ACJ és una entitat de dret públic depenent del Departament de Benestar Social i Família encarregada d’executar les polítiques de joventut a Catalunya. L’Agència gestiona, entre d’altres, programes d’emancipació per a la joventut (habitatge, ocupació o educació), l’Observatori Català de la Joventut, el Carnet Jove, la Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya i les Oficines Jove.
Suari, que amb el seu nomenament s’incorpora a la Direcció General de Joventut, és llicenciada en dret per la UNED i per la UIC, i màster de comerç i finances internacionals per la UB. Està molt vinculada a les comarques del Maresme i Osona.
Nascuda a Argentona (Maresme) el 1969, la nova directora de l’ACJ va qualificar-se com a tècnica en comerç exterior per l’Escola Pia de Mataró i va realitzar estudis de formació tècnica al Centre de tecnologia empresarial de Mataró i Maresme (CETEMMSA). En l’àmbit laboral, va treballar com a tècnica de suport a l’empresa a l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (2003) i va exercir com a directora de Comunicació, Màrqueting i Publicitat de l’empresa Punt Roma a Mataró, des de 1996 a 2006.
Montserrat Suari també manté una forta vinculació amb Osona. A més de viure a Seva, el nou alt càrrec de la Generalitat treballava com a advocada a Vic des del 2007 i fins a l’actualitat. En l’àmbit del dret, Suari també va fer pràctiques jurídiques al Tribunal de Justícia del Canton du Jura (Suïssa) en el marc del programa “Eurodyssee” (Assemblee des Regions d’Europa).
Pel que fa a la trajectòria política i de compromís cívic, Suari és membre d’Unió Democràtica de Catalunya (UDC), partit pel qual va ser número tres de les llistes a les eleccions al Parlament Europeu.
Montserrat Suari, nova directora general de l’Agència Catalana de la Joventut
Societat
L’advocada viu a Seva i treballa a Vic.
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de gener de 2011 a
les 15:03
Et pot interessar
-
Societat
Els Agents Rurals rescaten una cabra atrapada entre unes roques a Rupit
-
Societat
La Generalitat licita el carril 2+1 entre Manlleu i Torelló, a la C-37
-
Societat
Extingit un incendi de vegetació al Pujolot, a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat
Commoció a la Guàrdia Urbana de Vic per la mort sobtada d'un agent
-
Societat
Com eren les botigues de Vic als anys 60? Un nou espai museïtzat recrea antics comerços de la ciutat
-
Societat
Aquests són els pobles més bonics d'Osona segons la IA
