El comitè d'empresa i la direcció de PreZero han arribat a un principi d'acord per desconvocar la vaga d'escombraries prevista a Osona i el Lluçanès a partir d'aquest divendres.
Segons ha explicat a l'ACN un dels membres del comitè d'empresa, Toni Davesa, les millores són "un gran pas" per als treballadors. Tot i que l'empresa no ha acceptat el 4t torn que reclamaven, es passarà d'una jornada setmanal de sis dies a una de cinc.
Pel que fa a la pujada salarial, els treballadors reclamaven un 4%, i l'empresa no ho ha acceptat, "però ens hi hem apropat". "Per ells és assolible i nosaltres deixaríem de perdre", ha assenyalat Davesa. Abans de desconvocar, els treballadors hauran de votar el text en l'assemblea que s'ha convocat per aquest dimecres.
La vaga estava prevista del 5 al 12 de desembre, uns dies de molta activitat a punts com Vic o Espinelves, on se celebrarà el Mercat Medieval i la Fira de l'Avet.
PreZero és l'encarregada del servei d'escombraries a 37 pobles d'Osona i el Lluçanès.

