Rupit inaugura el pont dels Tres Ulls

L'antic pont havia esgotat la capacitat d'evacuar el cabal

Publicat el 23 d’octubre de 2018 a les 09:51
Aquest dissabte Rupit va estrenar el pont dels tres ulls, que passa sobre la riera del municipi, just a l'entrada del nucli urbà. Aquest substitueix l'antic pont que havia esgotat la capacitat suficient per evacuar el cabal.

Tal com explica la Diputació de Barcelona, la nova obra s'ha construït d'acord amb els paràmetres de seguretat establerts en la normativa vigent. Això ha comportat l'esbrossada, excavació i retirada de les terres sedimentades existents a la llera per tal de millorar la capacitat hidràulica. També s'han disposat defenses fluvials per reconduir el curs de l'aigua i evitar possibles inundacions del camí lateral.

El nou pot té forma d'arc i està format per perfils d'acer i està atirantat pel tauler amb una barana de protecció de fusta. L'estructura del pont, que ha comportat un cost de 207.252 euros a càrrec de la Diputació de Barcelona, s'ha fabricat i muntat en taller i trasllat al seu lloc definitiu. Van assistir a la inauguració els diputats d'Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, i el d'Urbanisme i Habitatge, Josep Ramon Mut, acompanyats de l'alcalde de Rupit i Pruit, Albert Marcé.
 

L'antic pont dels Tres Ulls de Rupit. Foto: Diputació de Barcelona