Aquest dijous, dia 30 de juliol, ha tingut lloc a la seu del Consell Comarcal d’Osona la signatura de la nova concessió de gestió de la planta de valorització i transferència del Consorci per a la Gestió de Residus Urbans d’Osona, entre Miquel Arisa Coma, president, i Jordi de Pineda Àlvarez, en representació de l’empresa Urbaser, SA (foto).
Aquesta planta tornarà a ser gestionada per l’empresa Urbaser, SA que ja l’havia gestionada en aquest període inicial i que ara ha guanyat el concurs de licitació per una durada de 10 anys, de manera que la comarca tindrà ben resolt i planificat tant el sistema de tractament de la fracció multiproducte (contenidor blau/groc) com la transferència de residus de rebuig iniciada recentment. També, la nova implantació de transferència de la fracció orgànica, optimitzant així els viatges a les respectives plantes amb el conseqüent estalvi i minoració de les emissions de CO2 derivades del transport.
La nova concessió comportarà també un seguit de millores valorades en més de 500.000 € que l’empresa haurà de dur a terme en els primers quatre anys de la nova concessió.