La victòria contundent d'Isabel Díaz Ayuso en les eleccions madrilenyes del 4 de maig va trasbalsar la política espanyola. Però també ha estat un abans i un després dins del Partit Popular. Amb un discurs populista que gira entorn a grans paraules (la "llibertat" enfront les restriccions generalitzades per combatre la pandèmia) i una estratègia polaritzadora, Ayuso s'ha aprofitat de la divisió i confusió del camp progressista. La seva convocatòria llampec a les urnes també va ser demolidora pels sus rivals.
Ayuso té al seu costat, com a cap de gabinet, Miguel Ángel Rodríguez (MAR), un dels assessors més temibles de la política espanyola, crescut a l'ombra de l'aznarisme més recalcitrant. En el cas de la presidenta de Madrid, la persona és el missatge i el seu discurs ha aconseguit menjar terreny a Ciutadans i Vox, alhora que el seu lideratge ha superat de molt les fronteres de la comunitat per esdevenir ja un referent de tot un sector de la dreta espanyola, el més radicalitzat. El seu èxit, en tot cas, ha superat tant les expectatives que ja fa tremolar el lideratge de Pablo Casado al PP.
[hemapres]
Aquest any hem après... que Isabel Díaz Ayuso és la figura emergent de la dreta espanyola
Política
Amb un discurs populista i una estratègia polaritzadora, ha sabut aprofitar la divisió i confusió del camp progressista i ja fa tremolar el lideratge de Pablo Casado
- Isabel Díaz Ayuso i Pablo Casado, des del balcó de Génova. | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
Societat La vaga general serà l'11 de novembre, dos dies abans de l'inici de la campanya electoral Marc Orts i Cussó
-
Societat Els maquinistes avalen els informes de seguretat i reprenen el servei de Rodalies Marc Orts i Cussó
-
Política El Govern acusa els maquinistes de no fer funcionar els trens: «Esbrinarem què ha passat» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
29 de desembre de 2021 a
les 20:00
Actualitzat el
29 de desembre de 2021 a les
20:04
Et pot interessar
-
Política
Pilar Vallugera no repetirà a les llistes d'ERC al Congrés
-
Política
Coses de l'octubre (I)
-
Política
El 29-N no altera els plans del CEO: hi haurà baròmetre abans de les eleccions espanyoles
-
Política Inés Granollers opta a repetir com a candidata d'ERC per Lleida a les eleccions del 29-N
-
Política
Lluís Puig revela que ha estat a Catalunya durant l'exili: «He trepitjat el Ripollès, l'Empordà i la Garrotxa»
-
Política
Turull descarta tornar a investir Pedro Sánchez: «N'hem sortit totalment escaldats»
