La victòria contundent d'Isabel Díaz Ayuso en les eleccions madrilenyes del 4 de maig va trasbalsar la política espanyola. Però també ha estat un abans i un després dins del Partit Popular. Amb un discurs populista que gira entorn a grans paraules (la "llibertat" enfront les restriccions generalitzades per combatre la pandèmia) i una estratègia polaritzadora, Ayuso s'ha aprofitat de la divisió i confusió del camp progressista. La seva convocatòria llampec a les urnes també va ser demolidora pels sus rivals.
Ayuso té al seu costat, com a cap de gabinet, Miguel Ángel Rodríguez (MAR), un dels assessors més temibles de la política espanyola, crescut a l'ombra de l'aznarisme més recalcitrant. En el cas de la presidenta de Madrid, la persona és el missatge i el seu discurs ha aconseguit menjar terreny a Ciutadans i Vox, alhora que el seu lideratge ha superat de molt les fronteres de la comunitat per esdevenir ja un referent de tot un sector de la dreta espanyola, el més radicalitzat. El seu èxit, en tot cas, ha superat tant les expectatives que ja fa tremolar el lideratge de Pablo Casado al PP.
[hemapres]
Aquest any hem après... que Isabel Díaz Ayuso és la figura emergent de la dreta espanyola
Amb un discurs populista i una estratègia polaritzadora, ha sabut aprofitar la divisió i confusió del camp progressista i ja fa tremolar el lideratge de Pablo Casado
- Isabel Díaz Ayuso i Pablo Casado, des del balcó de Génova. | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de desembre de 2021 a les 20:00
Actualitzat el 29 de desembre de 2021 a les 20:04
Et pot interessar
-
Política
Ofensiva de La Bressola perquè els alcaldables de la Catalunya Nord es comprometin amb el català
-
Política
La futura fiscal general lamenta la «profunda ferida» oberta per la condemna a García Ortiz
-
Política
L'obsessió del govern Mazón contra el català va retardar encara més l'alerta de la dana
-
Política
Els Comuns asseguren que la relació entre Junts i el PSOE és «estable»
-
Política
Sánchez i Puigdemont, temps de descompte
-
Política
Illa ofereix Barcelona per acollir una cimera de regions sense estat a Europa i Llatinoamèrica
