El conseller d'Interior, Miquel Buch, ha sostingut aquest dilluns que les declaracions que va fer sobre el top manta, vinculant els manters amb la inseguretat, no van ser "encertades". No obstant això, ha insistit a actuar contra la venda ambulant. En una entrevista a la Cadena Ser, el conseller va afirmar que els manters distreuen els vianants i això fa que sigui "més fàcil" que els carteristes cometin furts.
"Segurament no vaig posar el millor exemple. Quan algú no ha estat encertat el que ha de fer és dir-ho i demanar disculpes. Vaig pretendre posar un exemple", ha reconegut en una entrevista a Rac1. Tot i això, ha afegit que "agradi o no, la venda ambulant a la via pública està prohibida", i ha insistit que el que ha de fer la policia és actuar.
Preguntat sobre si faria una petició al Congrés per modificar la llei d'estrangeria i facilitar la legalització dels migrants, ha respost que hi ha respostes més enllà de modificar les lleis, com ara l'agermanament entre ciutats. "Davant d'un fet que succeeix, hem de ser hàbils per buscar solucions. Si hi ha persones estrangeres que resideixen al nostre país i que tenen feina, cal acollir-los. Buscar la manera i fer que se sentin més catalans o igual de catalans, i com aprendre d'ells" ha opinat.
Reincidència dels delinqüents
Preguntat per la reincidència dels delinqüents, ha dit que aposta per la modificació del codi penal, i donar prou eines als jutges perquè puguin apartar-los dels carrers, amb presó, presó preventiva o allunyament d'espais. Així, ha proposat que els carteristes de Barcelona hagin de mantenir-se allunyats de les estacions de metro: "Posar-ho difícil. Que no sembli que és impune cometre segons quins delictes", ha afegit.
Ha puntualitzat que s'ha de diferenciar entre dos tipus de delinqüents: els qui escullen delinquir com a forma de vida i els qui "no tenen cap altre remei perquè no poden menjar". "Són col·lectius molt diferents. Cal treballar socialment i no policialment", ha dit en referència al segon cas.
I, sobre l'augment d'homicidis a Barcelona, ha apuntat: "La gran majoria de persones es coneixen i formen part de revenges. No és que jo vagi per plaça Catalunya i perilli la meva vida. Són casos aïllats".
Buch admet que vincular els manters amb la inseguretat no va ser «encertat»
Política
El conseller remarca l'aposta per modificar el codi penal i donar prou eines als jutges perquè puguin apartar els delinqüents reincidents dels carrers
- Meritxell Budó, Ramon Tremosa i Damià Calvet, aquest dimarts. -
- Rubén Moreno / Govern
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
26 d’agost de 2019 a
les 14:47
Actualitzat el
26 d’agost de 2019 a les
14:50
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
