El portaveu de CDC al Congrés, Pere Macias, ha denunciat aquest dimecres que el govern espanyol està pressionant dues companyies aèries asiàtiques que volen establir vols directes a Barcelona perquè arribin fins a Madrid. Ho ha fet arran de les informacions sorgides en alguns mitjans de comunicació que apunten a aquesta possibilitat. Segons Macias, es tracta d'un cas d'"extrema gravetat", per la qual cosa ha demanat la compareixença "urgent" a la cambra baixa de la Ministra de Foment, Ana Pastor, del Ministre d'Indústria, José Manuel Soria, i del d'Exteriors, José Manuel García-Margallo.
"La utilització dels mecanismes de l'Estat per jugar a favor de l'aeroport de Madrid-Barajas i en contra del de Barcelona-El Prat és una vella història que sempre ha perjudicat greument els interessos catalans", ha reblat Macias.
L'executiu de Mariano Rajoy estaria pressionant "intensament" les aerolínies a través de diversos procediments com l'autorització de navegació aèria, el suport a les iniciatives turístiques i, especialment, prometent facilitats en l'expedició de visats d'entrada a l'estat espanyol, segons el portaveu de CDC al Congrés.
CDC denuncia pressions de l'Estat a aerolínies que pretenen volar a Barcelona perquè arribin fins a Madrid
Pere Macias exigeix la compareixença immediata dels ministres de Foment, Indústria i Exteriors per l'"extrema gravetat" del cas
ARA A PORTADA
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
La «marea groga» desborda Barcelona en una nova mostra de força: «Menys policia, més educació» Gerard Mira
-
-
Florentino convoca eleccions i perd els papers contra els mitjans en una roda de premsa surrealista Gerard Mira
-
La compareixença de Florentino Pérez, en deu frases: «Els nens d'Àfrica veuran futbol gratis gràcies a mi» Redacció
Publicat el
26 d’agost de 2015 a
les 19:59
Et pot interessar
-
Política
S'enquista la tria del candidat de Junts a Barcelona
-
Política
El Govern s'enroca en l'acord amb CCOO i UGT i demana «principi de realitat» als mestres
-
Política La manifestació unitària arriba a la plaça de Sant Jaume
-
Política
Parlon i Trapero compareixeran aquest dimecres al Parlament pel cas dels mossos infiltrats
-
Política
El «club del 3%» acorrala Jordi Pujol Ferrusola
-
Política
El Parlament no veu marge per denunciar el diputat de Vox que va insinuar que deportaria Najat Driouech
