Ciutadans: “TV3 veu l'ús del castellà com un problema a eradicar”

El president de C’s, Albert Rivera, defensa que els mitjans públics "han de reflectir la pluralitat de Catalunya"

Publicat el 09 d’abril de 2010 a les 16:03

El president de Ciutadans (C’s) i candidat a la presidència de la Generalitat, Albert Rivera, assegura que “la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) veu l'ús del castellà com un problema a  eradicar”, en relació a l'esborrany del llibre d'estil de la Corporació que limita l'ús del castellà a situacions excepcionals i justificades.

“Com pot ser, si som una societat bilingüe, que aquest llibre d'estil restringeixi l'ús del castellà a situacions excepcionals?”, es pregunta Rivera, i continua: “Per què cal justificar el fet de parlar una llengua oficial de Catalunya?”.

 Rivera defensa que “aquesta restricció no respecta la pluralitat de la societat catalana”: “Estem davant un problema de discriminació d'una part de ciutadans de Catalunya. Catalunya és bilingüe i els mitjans de comunicació públics han de reflectir aquesta realitat i no ser instruments de la construcció nacional”.

 A més, Rivera carrega contra el terme Països Catalans que considera una "expressió inventada". “Els mitjans públics han d'estar al servei de tots els ciutadans de Catalunya i no només al de la Catalunya oficial” rebla Rivera.