Colau planteja un recàrrec a la taxa turística per finançar el transport públic

La candidata dels comuns demana col·laboració a la Generalitat i l'Estat per facilitar la mobilitat sostenible, proposa una rebaixa de la T-mes i la T-jove, i reclama situar la freqüència del metro en dos minuts i mig

Ada Colau, durant la roda de premsa a l'agència Efe.
Ada Colau, durant la roda de premsa a l'agència Efe. | Barcelona en Comú
13 de maig del 2019
Actualitzat a les 17:07h
Ada Colau repeteix en campanya que una de les prioritats del seu govern serà desplegar més mesures en matèria de mobilitat sostenible per consolidar els canvis aplicats en el darrer mandat. I la candidata de Barcelona en Comú ha detallat aquest dilluns propostes per fer possible els objectius perseguits. La més rellevant, aplicar un recàrrec a la taxa turística per finançar millores en el transport públic. "Volem que el 100% que es recapta per la taxa turística arribi a Barcelona, però també plantegem un recàrrec estable", ha afirmat la cap de llista dels comuns en una roda de premsa a l'agència Efe.

Colau ha demanat col·laboració a la Generalitat i l'Estat per vincular els canvis en el transport públic amb mesures per pagar aquests avenços. La candidata de Barcelona en Comú planteja rebaixar el cost de la T-mes de 54 a 40 euros per bonificar els usuaris més habituals; abaratir la T-jove fins als 30 euros mensuals -ara és un títol trimestral que costa 105 euros-; i ampliar la T-16 a tres zones en lloc d'una única zona.

A banda de les modificacions en la tarifes, Colau també vol que la freqüència del metro passi a ser de dos minuts i mig, i dotar la xarxa octogonal d'autobusos d'una dimensió metropolitana. "Els canvis que estem plantejant impliquen altres administracions i hem de ser rigorosos en el finançament", ha dit Colau, que té la intenció de continuar congelant tarifes i mantenir els recursos aportats per l'Ajuntament.

Per aconseguir fer viables els passos endavant -que inclou més inversions a Rodalies-, Colau sol·licita a la Generalitat desplegar la llei de finançament del transport públic i reclama a l'Estat una nova llei estatal del que destini un 0,25% del PIB en mobilitat sostenible i reconegui les àrees metropolitanes. La líder dels comuns ha recordat que En Comú Podem i Unides Podem s'han ofert com a socis "estables" de Pedro Sánchez.

Un fiscal especial per combatre furts i robatoris

La seguretat també és un dels debats d'aquesta campanya. I l'oposició busca les pessigolles a Colau per l'increment dels delictes a la capital catalana, especialment furts i robatoris. Coneixedora d'aquesta pressió, Colau planteja un fiscal especial per a aquest tipus de delictes, amb la intenció de modificar el tractament judicial a la reincidència.

Colau ha insistit en la petició a la conselleria d'Interior per dotar de més agents dels Mossos d'Esquadra. En concret, demana 150 efectius de la nova promoció que ja puguin actuar a la ciutat aquest mes de juny. "El conseller està desaparegut de la seguretat a Barcelona", ha dit per criticar la gestió de Miquel Buch. Barcelona en Comú es compromet a ampliar la plantilla de la Guàrdia Urbana en un centenar d'efectius cada any del nou mandat.
 
Arxivat a