La tramitació dels indults per als presos polítics encara la recta final. Els líders de l'1-O han plantat Manuel Marchena, que dimecres va donar-los cinc dies per posicionar-se sobre el perdó, i per tant el Tribunal Suprem ja té tots els ingredients per emetre el seu informe sobre si toca o no "perdonar" els dirigents del procés, que fa més de tres anys que són a la presó. Després totes les mirades es fixaran en el Ministeri de Justícia i en el consell de ministres, que haurà de prendre una decisió previsiblement abans de l'estiu. Els dels presos -que ells no han demanat- són dels indults que més rebombori han generat en els últims anys a Espanya.
El perdó, una potestat del govern espanyol que pot exercir amb arbitrarietat, s'ha utilitzat en casos que han provocat escàndol social. En d'altres, per llimar asprors amb l'Esglesia, com ara amb els indults de Setmana Santa, una tradició arcaica que consisteix en peticions d'indults per part de confraries i germandats religioses. El govern de PSOE i Podem no ha abandonat aquesta controvertida tradició, com apuntava fa uns dies Público.
Sigui com sigui, des del govern espanyol hi ha hagut indults polèmics. Des de colpistes, com el general Armada, fins a banquers, com el número 2 del Banc Santander Alfredo Sáenz, passant per Mossos acusats de tortures, han obtingut indults totals o reduccions significatives de pena que els han permès sortir -o no entrar- a la presó. Moltes d'aquestes peticions s'han tramitat amb més agilitat que les que afecten els presos polítics. Hi ha qui hi veu interessos polítics, en la demora, però la Moncloa ho nega. Repassem a continuació cinc dels indults més escandalosos del govern espanyol:
[seguiment]588[/seguiment]
De colpistes a banquers: cinc indults escandalosos del govern espanyol
El perdó concedit al general franquista Alfonso Armada o a agents dels Mossos condemnats per tortures són dels que han provocat més rebombori en els últims anys a Espanya
- El general de divisió colpista, Alfonso Armada | Arxiu -
- | Arxiu
ARA A PORTADA
-
Trànsit organitza quasi 100 quilòmetres de carrils addicionals per afavorir la sortida de Setmana Santa Redacció
-
Mapa | On és més barata la benzina a Catalunya? Consulta els preus de totes les estacions Roger Tugas Vilardell
-
-
-
La humanitat a la Lluna: les pel·lícules i sèries que has de veure sobre la gesta espacial (que alguns consideren ficció) Víctor Rodrigo
Publicat el
09 de maig de 2021 a
les 20:30
Et pot interessar
-
Política
PSC, ERC, Comuns i CUP demanen que el Parlament rebutgi l'ampliació de la pena de mort a Israel
-
Política
Esther Niubó tornarà a la feina dimarts vinent després de dos mesos de baixa
-
Política
L'antiga seu d'ICV a Barcelona, propietat de la Caixa, busca comprador o llogater
-
Política
Junts pressiona el Govern pels obstacles al Registre Civil per catalanitzar-se el nom
-
Política
El TSJC amnistia l'exconsellera Natàlia Garriga per l'organització de l'1-O
-
Política
Ada Colau respon Oriol Junqueras: «No necessito que em beneeixi per ser diputada»
