Últim dia de citacions judicials pels fets del 8-N a Tarragona. Aquest dilluns era el torn de comparèixer davant el jutge dels darrers encausats per haver participat, presumptament, en la vaga general. Seguint la tònica de cada dia, hi ha hagut persones que no han comparegut davant el jutjat d'instrucció número 2 perquè "no reconeixem aquest tribunal". Només cinc dels set s'ha presentat davant el jutge i han respost només les preguntes dels seus advocats.
Toni Sacristan, regidor de la CUP Torredembarra i un dels citats aquest dilluns, ha destacat que ell i una altra persona han decidit plantar el jutge i ja ha avançat que també ho faran en la següent citació i que "no hi compareixerem voluntàriament perquè no volem legitimar la persecució política cap a nosaltres". A més, ha afegit que l'escenari on s'ha de respondre a aquest "judici polític", segons el cupaire, "no són els tribunals, són als carrers".
Considera que aquesta investigació engegada arran d'un atestat de la policia espanyola, no és res més que un altre episodi del procés de "persecució política i judicial que hi ha en aquest procés" i que està patint la militància del Camp de Tarragona.
Tot i que avui era l'últim dia de citacions establert, l'advocat Carles Perdiguero ha destacat que encara se n'hauran de produir més, ja que hi va haver persones que no van poder comparèixer perquè "estaven a fora" i es va canviar la data. També s'haurà de produir una segona citació de tots aquells que no van fer cas a la primera. L'advocat també ha recordat que després dels encausats, serà el torn de tres agents de la policia espanyola, citats com a testimonis.
Perdiguero ha dit que "estem a la recta final d'aquest procés" i ha reafirmat la intenció de demanar l'arxivament del cas un cop hagin declarat totes les parts, els 39 encausats i els agents de la policia.
Dos citats a declarar pel 8-N planten el jutge: «No volem legitimar la persecució política»
Destaquen que no reconeixen aquest tribunal i denuncien que és un judici polític | Cinc dels set investigats han comparegut al jutjat d'instrucció número 2 de Tarragona
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de maig de 2018 a les 09:45
Et pot interessar
-
Política El Parlament investigarà les irregularitats i els casos de violència sexual a la DGAIA
-
Política Rull es compromet a fer «totes les gestions» perquè la Bressola pugui obrir el Liceu
-
Política Barcelona i 15 ciutats europees volen 300.000 milions d'euros anuals contra la crisi d'habitatge
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen que una comissió investigui la repressió del Patronato de la Mujer contra dones menors
-
Política Josep Borrell es trenca la clavícula en caure a terra en un hotel de Bolívia
-
Política Illa viatjarà al Japó la setmana del 26 de maig per «reforçar i ampliar» les relacions del país amb Catalunya