El Cercle Català de Negocis (CCN), ha fet una crida pública als partits polítics catalans partidaris del dret a decidir per tal que es presentin junts a les eleccions europees, en una candidatura que també podria integrar persones representatives de la societat civil catalana "amb un perfil tècnic que pugui contribuir al procés de negociació amb Europa". Per mitjà d'un comunicat, el CCN ha considerat que els propers comicis europeus seran “claus” en el procés cap a la independència que porta endavant Catalunya i que, per tant, cal enviar “un missatge clar” tant al govern espanyol com a la comunitat internacional.
Els empresaris sobiranistes mantenen que cal utilitzar totes les eines que es tinguin a l’abast per pressionar Mariano Rajoy perquè autoritzi la celebració d’un referèndum a Catalunya. Consideren que la presentació d’una candidatura transversal a les europees atraurà definitivament l’atenció de la comunitat internacional i, al seu torn, afegirà pressió a l’entorn del president espanyol, que es podria veure abocat a autoritzar la consulta per evitar ser vist com un dirigent antidemocràtic.
Així mateix, el CCN considera que aquestes “seran les darreres eleccions on els catalans podrem votar sense la coacció de l’Estat”. “L’Estat no pot impedir unes eleccions al Parlament europeu, però pot tenir la temptació d’evitar unes eleccions al Parlament de Catalunya si no es fa la consulta i la convocatòria catalana té un caire plebiscitari”, asseguren.
El CCN demana una llista conjunta per a les eleccions europees
Política
El Cercle Català de Negocis considera que aquests comicis seran clau per pressionar Mariano Rajoy a autoritzar la celebració de la consulta
ARA A PORTADA
-
Política Catalunya entoma escèptica i resignada l'ajornament del finançament per seduir el PP Ferran Casas i Manresa | Lluís Girona Boffi
-
Societat El govern espanyol ja va advertir Educació sobre l'excés d'alumnes exclosos a les PISA Gerard Mira
-
Societat El TSJC aplica el 25% de castellà a una escola després de l'aval europeu Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
19 de desembre de 2013 a
les 17:48
Et pot interessar
-
Política
El PSC fa números i constata que té una «majoria sòlida» al Parlament
-
Política
El Parlament deixa els expedients de Sílvia Orriols i Joan Garriga en una amonestació pública
-
Política
Sánchez es posa el vestit de candidat i es contraposa amb l'era «neoliberal» del PP
-
Política
El Suprem amnistia la mesa del Parlament de l'1-O
-
Política Illa no haurà de comparèixer al Parlament (per ara) sobre el fiasco de les proves PISA
-
Política Junts reclama la compareixença immediata d'Illa al Parlament pel fiasco de les PISA
