El ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, ha acceptat la proposta de Catalunya i d'onze comunitats autònomes d'endarrerir l'aprovació del decret de les anomenades revàlides, proves previstes per a finals de l'ESO i Batxillerat i que Ignacio Wert va impulsar. Aquesta és una de les propostes que representats dels dotze territoris han presentat aquest dijous a la sectorial d'Educació.
La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha qualificat la decisió de "bona notícia, ja que les revàlides eren "una llosa que pesava". Tot i això, ha criticat que no es freni el calendari d'implantació de la LOMCE, una altra de les peticions.
Per Rigau és un "despropòsit pedagògic" intentar implantar en tres anys una llei d'aquestes característiques: "Si les coses s'han de fer perquè la llei les mana, s'han de fer bé. Fer-les ràpid per assegurar que un canvi polític no les afectarà, no és aconsellable".
D'altra banda, la consellera també ha anunciat que es reunirà més endavant amb Méndez de Vigo per analitzar la previsió d'ajudes de 6.000 euros per a les famílies que volen escolaritzar els seus fills en castellà. "La realitat és que el 2014 hi havia cinc milions d'euros que no es van gastar ni de bon tros, i enguany n'hi ha un que tampoc es gastarà", ha explicat.
El Ministeri d'Educació frena les revàlides de la LOMCE d'ESO i Batxillerat
Irene Rigau celebra la notícia, però lamenta que no s'endarrereixi el calendari d'implantació de la LOMCE | La consellera es reunirà amb Méndez de Vigo per analitzar les ajudes per a les famílies que volen escolaritzar els seus fills en castellà
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’agost de 2015 a les 19:50
Et pot interessar
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena