La Via Júlia ha rebut avui el candidat del Partit Popular Jorge Fernández Díaz amb un passeig dominat pels cartells de l’”España amb seny” i el rostre del ministre de l’Interior. Prop d’un centenar de persones l’esperaven al local social d’Els Propis, una entitat cívica que és la preferida pel PP per fer els seus actes a Nou Barris. Auditori majoritàriament madur, caps amb cabells blancs i mentalitat convençuda. Nou Barris és un dels territoris en pugna entre les forces unionistes. La competència amb Ciutadans és evident. Ahir mateix, de fet, Albert Rivera va protagonitzar un míting al districte i el PP sent l’alè del rival taronja al clatell.
Jorge Fernández ha fet un discurs molt centrat en la situació econòmica i la recuperació que s’està produint, segons el seu judici, gràcies al govern de Mariano Rajoy. Només al final ha introduït els missatges més ideològics, quan ha advertit del perill que existeix que, tot i guanyar, el PP passi a l’oposició: Hi ha el risc d’un pacte de perdedors per fer fora el PP”. I ha recordat que això ja ha passat: “A Catalunya això ja va passar durant els governs del tripartit, que eren una suma de perdedors. Això pot passar també a Espanya després del 20-D”. “Que Déu ens agafi confessats”, ha assegurat el ministre. Les referències d'un "tripartit a l'espanyola" s'han convertit en un dels principals missatges dels populars.
Ha fet referències a la situació a Catalunya, però poques i centrades tan sols en l’àmbit econòmic. Ha acusat d’ineficaç al Govern d’Artur Mas, ha dit que l’estat de les finances catalanes és un desori, però que aquí està el govern Rajoy pel que calgui, començant per pagar els proveïdors. “La solidaritat nacional corre a ajudar els catalans”, ha assegurat el ministre, abans d’afirmar que “els ciutadans catalans no tenen la culpa que els seus governants siguin uns irresponsables”.
"Érem el malalt d'Europa"
La regidora Àngels Esteller ha fet de telonera del candidat, lloant la política econòmica de Mariano Rajoy, que segons ella ha tret Espanya de la crisi i ha preservat les pensions, ha evitat el rescat i ha evitat que la crisi afectés els més febles… Jorge Fernández ha aprofundit en aquest argument, subratllant que el manteniment dels serveis públics ha estat l’element essencial del govern del PP, tant en pensions com en sanitat. Ha esmentat el cas de la infermera afectada d’ebola a Madrid, que es va salvar gràcies a una sanitat pública de qualitat. Una persona en una situació semblant als EUA va necessitar d’un aval d’un milió de dòlars per ser tractada. Ha dit que quan es van fer càrrec del govern, la prima de risc de l’Estat estava en els 700 punts.
“Érem el malalt d’Europa”, ha assegurat, per advertir del risc que suposaria tornar a donar confiança al PSOE. Jorge Fernández ha afegit que “ara som el referent d’Europa”. “Estem creixent més que Alemanya, França, Itàlia”, ha dit, emulant, sense saber-ho, el Rodríguez Zapatero que, en vigílies de l’esclat de la crisi, fardava de l’estat de l’economia espanyola en comparació amb Alemanya.
El candidat ha volgut aclaparar el públic amb dades. La pensió mitjana de jubilació a Espanya és ara de 1.026 euros, el que ha suposat un increment de l’11% en relació a la quantitat de fa quatre anys. Ni s’han congelat ni s’han reduït. I si el PP continua governant, les coses encara aniran millor.
El Partit Popular insisteix en el «risc» d'un tripartit a l'espanyola
Jorge Fernández Díaz adverteix que un “pacte de perdedors” pot fer fora el PP malgrat guanyar els comicis: “Que Déu ens agafi confessats”, assegura | Els populars competeixen amb Ciutadans a Nou Barris
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
Publicat el 07 de desembre de 2015 a les 11:55
Actualitzat el 07 de desembre de 2015 a les 13:34
Et pot interessar
-
Política Illa i Parlon saluden els comissaris dels Mossos en el seu primer Dia de les Esquadres
-
Política L'escriptora Margarida Aritzeta presenta una petició d'indult total per a Laura Borràs
-
Política L'Ajuntament de Madrid multa Pablo Iglesias per excés d'aforament al seu bar
-
Política Junts demana «ajuda» al municipalisme davant de la «desconstrucció nacional» del Govern