Increïble, però cert. ERC afirma, de forma solemne, que té pressa per a què s'acabi un govern del qual ells mateixos en formen part. No crec que una declaració d'aquest tipus tingui gaire precedents en tot l'Occident democràtic, la veritat. Més insòlit encara és el que argumenten com a detonant: que el PSC ha votat amb el PSOE a Madrid. Un comportament inimaginable per a la direcció republicana, pel que es veu.
Cap enquesta -publicada o no- preveu que la hipòtesi del tripartit 3 tingui possibilitats aritmètiques. Però fa tot l'efecte que, fins i tot a l'oposició, les relacions entre el PSC i ERC quedaran molt tocades. De fet, els socialistes catalans han estat fidels a la seva identitat històrica, fins el punt de preferir preservar les relacions amb el PSOE abans que embarcar-se en qualsevol estratègia que no sigui la seva. El PSC s'estima més perdre el govern que la coherència. Qui els ho pot retreure?
No és el cas d'ERC. El caos estratègic i la salvació dels despatxos a qualsevol preu els ha abocat a una campanya sense discurs possible. I el pitjor és que encara els falten tres o quatre mesos per omplir de declaracions.
ARA A PORTADA
-
Política El «no» de Junts als decrets d'habitatge fa agonitzar la legislatura a Espanya Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Política Rufián desitja l'«ostracisme polític» de Junts: «No vull gent que es dedica a putejar el meu poble» Lluís Girona Boffi
-
-
Economia Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
Publicat el
22 de juliol de 2010 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Última oferta del govern espanyol a Junts: tramitar el decret en habitatge com a projecte de llei
-
Política
Els Mossos blinden la seu de Junts davant la protesta pel «no» als decrets d'habitatge
-
Política
ERC inclou la governança catalana del Consorci de la Zona Franca a la condonació del FLA
-
Política
Sánchez manté els decrets d’habitatge: el «no» de Junts els tombarà
-
Política
Junqueras fa una crida a «construir grans consensos» amb motiu del novè aniversari de l'1-O
-
Política
Urquinaona recupera l'esperit postsentència en el novè aniversari de l'1-O
